W lipcu bieżącego roku obroty najemców w centrach handlowych były o 6,5 proc. wyższe niż w lipcu 2022 roku. Wzrosły one we wszystkich kategoriach obiektów. Najlepsze wyniki zanotowały największe galerie (powyżej 60 tys. mkw. GLA), tu obroty wzrosły o 6,9 proc., informuje Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
Przeczytaj również: Jak sztuczna inteligencja zmieni handel? [raport]
Obroty najemców – szczegółowe dane
- centra o powierzchni powyżej 60 tys. mkw GLA: + 6,9 proc. rok do roku
- centra o powierzchni 40-60 tys. mkw GLA: + 3,8 proc. rok do roku
- centra o powierzchni 20-40 tys. mkw. GLA: + 2,5 proc. rok do roku
- centra o powierzchni 5-20 tys. mkw. GLA: + 0,2 proc. rok do roku
– W lipcu obroty najemców w centrach handlowych wzrosły o 6,5 proc. w stosunku do lipca 2022 r., podczas gdy, jak podaje GUS, dla całego handlu wzrost sprzedaży detalicznej w cenach bieżących wyniósł 2,1 proc. Odwiedzalność galerii wzrosła o 4,3 proc. w stosunku do lipca 2022 r. i była najwyższa od początku 2023 r. Utrzymujący się trend wzrostu liczby klientów pokazuje, że Polacy na stałe wrócili do centrów handlowych. Z kolei wysoka inflacja bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe konsumentów, w lipcu było to szczególnie widoczne w średnich i najmniejszych obiektach handlowych – tłumaczy Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Przeczytaj również: ZIGN STUDIO: innowacyjna moda od Zalando
Obroty najemców – podział na poszczególne kategorie
W lipcu najlepsze wyniki wypracowano w kategorii rozrywka. Wzrost względem danych ubiegłorocznych był tu 26-proc. Usługi poprawiły się o 18,4 proc., natomiast gastronomia o ponad 17 proc. W omawianym okresie branża odzieżowa zwiększyła obroty o 5 proc. w stosunku do siódmego miesiąca 2022 roku.
Współczynnik konwersji dla wszystkich kategorii najemców w centrach handlowych, czyli średnie wydatki klienta w przeliczeniu na pojedynczą wizytę w galerii, wzrósł rok do roku o 2 proc. Odwiedzalność centrów handlowych (PRCH Footfall Density Index), mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu, była w lipcu 2023 roku o 4,3 proc. wyższa niż przed rokiem. Z danych opublikowanych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że lipiec był miesiącem z najwyższą odwiedzalnością konsumentów od początku 2023 roku.
Przeczytaj również: Najciekawsze debiuty podczas Fashion Weeków
Zdjęcie główne: Unsplash