REKLAMA
Trendy beauty 2023

Najważniejsze beauty trendy 2023 roku. Zrównoważone opakowania na prowadzeniu

REKLAMA

Rok 2023 stoi pod znakiem głębokich zmian w branży mody i urody. Wśród nich prym wiedzie zrównoważony rozwój, który wkrada się do niemal każdej dziedziny życia. Jak do tego konceptu podszedł świat kosmetyczny? Oto kluczowe trendy, które pojawiły lub rozwinęły się w bieżącym roku.

Czytaj także: JAK UBIERAĆ SIĘ EKO W 2023? TE METODY MUSISZ ZNAĆ

Wolne od: ważny trend branży beauty 2023

Hasła “wolne od…” i “free from…” coraz częściej goszczą na opakowaniach kosmetyków. Producenci zaczęli z dumą chwalić się czystym składem swoich produktów. Na prowadzenie wysunęły się te preparaty, które nie zawierają owianych złą sławą dodatków, a im krótszy i prostszy ich skład, tym lepszy.

Nadmiernie chemiczne, syntetyczne i szkodliwe składniki są nie tylko niepożądane, ale przede wszystkim uświadomione. Dzisiejsi konsumenci dobrze znają ich – czasem skomplikowane i długie – nazwy oraz negatywny wpływ na zdrowie lub środowisko i w efekcie chcą się ich wystrzegać. Do szczególnie niechcianych dodatków należą obecnie ftalany, formaldehyd, parabeny czy siarczany.

Ponadto konsumenci stawiają na transparentność. Dużo popularności i uznania zyskują te marki, które wprost komunikują swoje praktyki, metody produkcji, źródło pozyskiwania składników i dokładne składy. Informacje o dodatkach powinny być według coraz większej liczby konsumentów przejrzyste i czytelne, a przede wszystkim uczciwe.

Ekologiczne opakowania kosmetyków: co je wyróżnia?

Jak informuje Nielsen IQ, już 15.8% konsumentów obecnie zwraca uwagę na opakowania kupowanych kosmetyków – na plus jest dla nich możliwość poddania ich recyklingowi. Rozwiązanie to ma duże znaczenie w szczególności dla młodsyzch pokoleń kupujących. Coraz większa liczba producentów jest świadoma tego trendu i stara się na niego odpowiedzieć.

I tak, wiele marek stara się zastąpić zwykły plastik innymi materiałami, które są bardziej przyjazne środowisku. Brandy eksperymentują także z opakowania wielorazowymi – takimi, które można w nieskończoność napełniać ich produktami.

Kosmetyki wegańskie: mocny trend beauty 2023

Jak donosi badanie Nielsen IQ, rosnąca liczba konsumentów poszukuje kosmetyków, które są etyczne. Coraz chętniej kupowane są produkty z certyfikatami, które potwierdzają, że nie były testowane na zwierzętach i są wolne od okrucieństwa wobec zwierząt. Uwagę zwracają także kosmetyki o roślinnych składach, które nie zawierają składników pochodzenia zwierzęcego. Naturalne dodatki mają znaczenie dla aż 40.2% konsumentów, jak podaje Nielsen. Testowanie na zwierzętach nadal pozostaje powszechną praktyką w świecie beauty. Konsumenci powoli starają się jednak komunikować, że takie praktyki nie są według nich akceptowalne.

W tym kontekście użytkownicy chcą przede wszystkim zminimalizować negatywny wpływ na środowisko. Pośrednio jednak stawiają także na proste i naturalne składy, które nie są szkodliwe dla człowieka. W trendach są produkty mniej inwazyjne, delikatne, działające w dłuższej perspektywie czasowej.

Suplementy i witaminy: tego poszukują konsumenci w 2023 roku

Według Statista, wartość rynku suplementów diety ma się podwoić do 2030 roku. Dzisiejsi konsumenci chcą wspierać swoją pielęgnację ciała także od środka. Coraz częściej odkrywają, że regularnie przyjmowane witaminy mogą wesprzec ich beauty cele. I tak np. przyspieszyć porost włosów, poprawić wygląd paznokci czy oczyścić cerę. Szczególnie pożądane są w ostatnim czasie suplementy z dodatkiem biotyny (wzmacniają włosy i paznokcie), kolagenu (odmładza i wygładza skórę) i witaminy C (silny antyoksydant, który wymiata wolne rodniki).

Czytaj także: SKUTECZNE WITAMINY NA POROST WŁOSÓW: 4 SKŁADNIKI

Kosmetyki DIY: czy warto samemu robić swoje kosmetyki?

Kolejny zauważalny trend w branży beauty to ręcznie robione kosmetyki. Konsumenci coraz odważniej sięgają po proste, naturalne składniki, z których samodzielnie komponują domowe produkty dla ciała, włosów i skóry twarzy. W konsekwencji pojawiają się kolejne marki, które oferują na sprzedaż nie tylko gotowe produkty, ale także same komponenty do stworzenia własnych mieszanek, np. oleje naturalne.

W tym trendzie łączy się kilka aspektów. Po pierwsze, domowe, własnoręcznie robione produkty minimalizują wpływ na środowisko. Ponadto, oferują całkowicie bezpieczny, czysty i naturalny skład. Finalnie, pozwalają zredukować wydatki – kosmetyki handmade są zwyczajnie tańsze niż gotowe, drogeryjne produkty, mają więc pozytywny wpływ na domowy budżet.

Czytaj także: KOREAŃSKA PIELĘGNACJA NA JESIEŃ. TE SKŁADNIKI NAWILŻĄ I ODMŁODZĄ CERĘ

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES