Jak podaje WWD, były dyrektor generalny, któremu przypisuje się globalizację firmy, zmarł z przyczyn naturalnych 30 sierpnia.
Yoshiharu Fakuhara odszedł z przyczyn naturalnych
Był jednym z najbardziej wpływowych, byłych dyrektorów generalnych zasiadających na czele największych firm kosmetycznych. Fakuharze przypisuje się przekształcenie firmy z ogólnokrajowego producenta na światowego giganta, sprzedającego kosmetyki.
W wywiadzie udzielonym WWD w 2012 roku, Leonard A. Lauder powiedział: “Dzięki niemu korporacja stała się globalna. Przewodził swojej firmie w ramach bardzo strategicznych porozumień. Był wizjonerem wśród najbardziej znanych liderów na japońskim rynku”.
Yoshiharu Fakuhara był wnukiem założyciela Shiseido i to on kierował międzynarodową ekspansją firmy, która przypadła na lata 60. ubiegłego wieku. Dołączył do firmy w 1953 roku po ukończeniu studiów. W 1966 roku został jej pierwszym managerem w USA. W 1978 roku został mianowany szefem operacji międzynarodowych. Tuż po śmierci Yoshio Ohno, CEO japońskiej firmy Fakuhara objął jego stanowisko. 10 lat później wycofał się i został prezesem zarządu Shiseido. Ostatecznie z czynnej pracy zrezygnował na początku 2001 roku.
WWD wspomina wywiad z 2012 roku, w którym pyta, już 81. letniego byłego prezesa Shiseido, jak chciałby być zapamiętany. Fakuhara odpowiedział: „Nie chcę, żeby ludzie pamiętali moje imię. Chcę tylko, żeby pamiętali, co zrobiłem”.
Fakuhara w 2004 roku został odznaczony Orderem Wschodzącego Słońca, Złotej i Srebrnej Gwiazdy – jednym z najważniejszych odznaczeń, jakie rząd japoński przyznaje osobom prywatnym.
Przeczytaj też: Ranking najlepszych sprzedawców online w Europie. Wysoko Notino
Historia marki Shiseido
Shiseido jest jedną z najstarszych i najbardziej renomowanych japońskich firm kosmetycznych. Za jej założyciela uważa się Arinobu Fakahara, który otworzył swoją pierwszą aptekę w Tokio pod koniec 1872 roku. W 1897 roku Shiseido wprowadziło na rynek pierwsze produkty kosmetyczne, w tym mydło, kremy i pudry. Za najbardziej innowacyjny produkt uważało się wtedy kosmetyk o nazwie Eudermina (czerwona wodą Shiseido), która miała zapobiegać przesuszeniu się skóry.
W 1916 roku rozdzielono pion kosmetyczny i farmaceutyczny marki. Otworzyły się dwa odrębne sklepy, które dysponowały różnym towarem. Nad sklepami powstało biuro projektowe i laboratorium, gdzie powstały pierwsze perfumy stworzone przez Japończyków o nazwie Hanatsubaki. W tym samym miejscu Arinobu Fakahara wymyślił znak firmowy – kamelię, która do dzisiaj sygnuje kosmetyki Shiseido.
Swoje pierwsze kroki poza granicami Japonii marka stawiała dopiero po 1960 roku. Tak naprawdę to dopiero Yoshiharu Fakuhara na przełomie lat 80. i 90. na tyle rozwinął Shiseido, aby mówić o jej globalnej ekspansji. To właśnie podczas jego kadencji marka założyła spółki zależne we Francji i w Chinach. Do tej pory Shiseido jest jedną z najbardziej cenionych marek na świecie. Od zawsze jest uważane za brand, który kieruje się wartościami związanymi z pięknem, zdrowiem i świetnie rozwiniętą technologią. Firma cały czas się rozwija i inwestuje w nowe badania nad skórą.
Przeczytaj też: Amerykańska Sephora z nową prezeską Artemis Patrick. Jest pierwszą kobietą, która stanęła na czele modowego giganta
zdjęcie główne: international.shiseido.co.jp