noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Shiseido kosmetyki

Nie żyje Yoshiharu Fakuhura były szef japońskiej firmy kosmetycznej Shiseido

REKLAMA
noSlotData

Jak podaje WWD, były dyrektor generalny, któremu przypisuje się globalizację firmy, zmarł z przyczyn naturalnych 30 sierpnia.

Yoshiharu Fakuhara odszedł z przyczyn naturalnych

Był jednym z najbardziej wpływowych, byłych dyrektorów generalnych zasiadających na czele największych firm kosmetycznych. Fakuharze przypisuje się przekształcenie firmy z ogólnokrajowego producenta na światowego giganta, sprzedającego kosmetyki.

W wywiadzie udzielonym WWD w 2012 roku, Leonard A. Lauder powiedział: “Dzięki niemu korporacja stała się globalna. Przewodził swojej firmie w ramach bardzo strategicznych porozumień. Był wizjonerem wśród najbardziej znanych liderów na japońskim rynku”.

Yoshiharu Fakuhara był wnukiem założyciela Shiseido i to on kierował międzynarodową ekspansją firmy, która przypadła na lata 60. ubiegłego wieku. Dołączył do firmy w 1953 roku po ukończeniu studiów. W 1966 roku został jej pierwszym managerem w USA. W 1978 roku został mianowany szefem operacji międzynarodowych. Tuż po śmierci Yoshio Ohno, CEO japońskiej firmy Fakuhara objął jego stanowisko. 10 lat później wycofał się i został prezesem zarządu Shiseido. Ostatecznie z czynnej pracy zrezygnował na początku 2001 roku.

WWD wspomina wywiad z 2012 roku, w którym pyta, już 81. letniego byłego prezesa Shiseido, jak chciałby być zapamiętany. Fakuhara odpowiedział: „Nie chcę, żeby ludzie pamiętali moje imię. Chcę tylko, żeby pamiętali, co zrobiłem”.

Fakuhara w 2004 roku został odznaczony Orderem Wschodzącego Słońca, Złotej i Srebrnej Gwiazdy – jednym z najważniejszych odznaczeń, jakie rząd japoński przyznaje osobom prywatnym.

Przeczytaj też: Ranking najlepszych sprzedawców online w Europie. Wysoko Notino

Historia marki Shiseido

Shiseido jest jedną z najstarszych i najbardziej renomowanych japońskich firm kosmetycznych. Za jej założyciela uważa się Arinobu Fakahara, który otworzył swoją pierwszą aptekę w Tokio pod koniec 1872 roku. W 1897 roku Shiseido wprowadziło na rynek pierwsze produkty kosmetyczne, w tym mydło, kremy i pudry. Za najbardziej innowacyjny produkt uważało się wtedy kosmetyk o nazwie Eudermina (czerwona wodą Shiseido), która miała zapobiegać przesuszeniu się skóry. 

W 1916 roku rozdzielono pion kosmetyczny i farmaceutyczny marki. Otworzyły się dwa odrębne sklepy, które dysponowały różnym towarem. Nad sklepami powstało biuro projektowe i laboratorium, gdzie powstały pierwsze perfumy stworzone przez Japończyków o nazwie Hanatsubaki. W tym samym miejscu Arinobu Fakahara wymyślił znak firmowy – kamelię, która do dzisiaj sygnuje kosmetyki Shiseido. 

Swoje pierwsze kroki poza granicami Japonii marka stawiała dopiero po 1960 roku. Tak naprawdę to dopiero Yoshiharu Fakuhara na przełomie lat 80. i 90. na tyle rozwinął Shiseido, aby mówić o jej globalnej ekspansji. To właśnie podczas jego kadencji marka założyła spółki zależne we Francji i w Chinach. Do tej pory Shiseido jest jedną z najbardziej cenionych marek na świecie. Od zawsze jest uważane za brand, który kieruje się wartościami związanymi z pięknem, zdrowiem i świetnie rozwiniętą technologią. Firma cały czas się rozwija i inwestuje w nowe badania nad skórą. 

Przeczytaj też: Amerykańska Sephora z nową prezeską Artemis Patrick. Jest pierwszą kobietą, która stanęła na czele modowego giganta

zdjęcie główne: international.shiseido.co.jp

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES