Po koniec pierwszego kwartału bieżącego roku Jeremy Scott poinformował, że już niebawem przestanie pełnić funkcję dyrektora kreatywnego w Moschino. Po udzieleniu tej informacji w przestrzeni publicznej rozpoczęło się typowanie jego następcy. Padło na głównego projektanta odzieży damskiej z luksusowego domu mody Gucci.
Przeczytaj również: Luksus nie tylko z Europy. Odkrywamy najważniejsze azjatyckie marki premium 2023
Nowy dyrektor kreatywny Moschino
Włoska grupa modowa Aeffe poinformowała w poniedziałek o zatrudnieniu na stanowisku dyrektora kreatywnego Davida Renne. Zajmie on miejsce Jeremy’ego Scotta od 1 listopada. Do jego głównych zadań należeć będą nadzorowanie linii damskiej, męskiej oraz akcesoriów. Renne zadebiutuje w lutym podczas mediolańskiego Tygodnia Mody 2024 z kolekcją jesień/zima 24-25.
– Jesteśmy przekonani, że odegra on kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości Moschino – powiedział prezes wykonawczy Aeffe, Massimo Ferretti. – Po współpracy ze Scottem, który w ogromnym stopniu przyczynił się do rozwoju marki, natychmiast rozpoczęliśmy proces badawczy wynikający z chęci zastanowienia się nad przyszłością Mochino. Spotkanie z Davidem było pouczające. Już podczas pierwszych rozmów doceniłem jego wrażliwość estetyczną i umiejętność dostrzegania różnych poziomów interpretacji, które Franco Moschino zawsze umieszczał w swoich dziełach – dodał.
Przeczytaj również: Jak nosić najmodniejsze buty tego sezonu?
Historia Moschino
W zeszłym miesiącu Moschino obchodziło 40 urodziny. Marka uczciła je pokazem mody, na którym zaprezentowała stylizacje stworzone przez Carlyne Cerf de Dudzeele, Katie Grand, Gabriellę Karefa-Johnson i Lucię Liu. Kolekcja wyprodukowana przez stylistki inspirowana była twórczością założyciela brandu – Franco Moschino. Karierę rozpoczął on w 1971 roku. Przez pierwsze sześć lat pracy projektując dla Gianniego Versace. W 1983 roku założył własną firmę – Moonshadow. Następnie, jeszcze w tym samym roku, stworzył Moschino Couture. W środowisku znany był ze swojego dziwacznego poczucia humoru oraz innowacyjności w podejściu do mody. Warto zauważyć, że w swojej działalności zasłynął on między innymi odświeżeniem klasycznego garnituru pomysłowymi detalami. Ponadto haftowaniem metek z cenami na małych czarnych sukienkach, czy spódnicami wykonanymi w całości z męskich krawatów. – Nie ma kreatywności bez chaosu – mawiał.
Franco Moschino zmarł w 1994 roku. Po jego śmierci spółka Aeffe nabyła 70 proc. udziałów. Przez lata kontynuowała ona dzieło prekursora. Pełną kontrolę nad marką nabyła w 2021 roku, płacąc 66,6 mln euro za pozostałe 30 proc. akcji. Podczas wspomnianej transakcji wynegocjowała również licencję na produkcję i dystrybucję kolekcji odzieży damskiej Love Moschino we własnym zakresie. W 2022 roku przychody Aeffe wzrosły o 8,4 proc. do 352 mln euro. I chociaż spółka nie dzieli informacji dotyczących sprzedaży na poszczególne marki… Nieoficjalne źródła podają, że Moschino odpowiedzialne jest za 70 proc. całości.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku przychody Aeffe zmalały o 7,7 proc. do 162 mln euro. Pomimo tego spadku Ferretti wyraził swoje zadowolenie z wyników kanału detalicznego. – Co jest bezpośrednią konsekwencją przejścia na model bezpośredniej dystrybucji marki Moschino na rynku chińskim – zauważył. Warto dodać, że w 2021 roku spółka przejęła pakiet kontrolny nad dystrybucją Moschino w Chinach kontynentalnych. Ruch ten zasygnalizował rosnące znaczenie tamtejszego rynku dla marki. Oprócz Moschino, w skład spółki Aeffe wchodzą marki Alberta Ferretti, Philosophy di Lorenzo Serafini i Pollini.
Przeczytaj również: Najpiękniejsze zegarki w estetyce quiet luxury
Zdjęcie główne: Instagram @moschino