Monika Kapłan, wieloletnia szefowa marketingu LPP, odpowiedzialna m.in. za globalny sukces marki Reserved, właśnie startuje z nowym modowym start up-em. Poznajcie COMMITMENT.
Monika Kapłan przez lata tworzyła strategie marketingowe największych polskich marek odzieżowych. Kampanie ze zdjęciami Kate Moss, Kendall Jenner czy Joanny Kulig obiegły Polskę i świat. Dziś z zespołem specjalistek w swoich dziedzinach – Kamą Bojarczuk i Eweliną Wydrą rusza z własnym projektem. Marka, która wyrosła z wielu lat przemyśleń i cennych doświadczeń Moniki, czerpie inspiracje z jogi, a także ze sportowej estetyki w wersji retro i współczesnych trendów z wybiegów. Odwołuje się też do wartości mody zrównoważonej.
>>> Przeczytaj również: Monika Kapłan, dyrektor marketingu Reserved, żegna się z LPP
Idea: Piękny porządek
Zwykłe, codzienne ubrania wyrażają swój charakter subtelnie – w fasonie, odcieniu, wykończeniu. Dlatego COMMITMENT sięga po proste, czasami wręcz minimalistyczne kroje i szeroką, ale spójną kolorystykę. Dużą uwagę przywiązuje się tu do detali. Czasami – jak w kołnierzyku dzianinowej bluzki z paseczkami – chodzi o estetykę. Innym razem – jak w przypadku bezszwowych legginsów, których nogawki przedłużają się na stopy z dyskretnym wycięciem na piętę – liczy się funkcjonalizm.
Współczesny tryb życia stawia przed modą nowe wymagania. Zamiast dopasowanych marynarek i wąskich spódnic coraz częściej pozwalamy sobie na nieformalne ubrania, w których po prostu czujemy się swobodnie. To, jaki nadamy im charakter, w dużej mierze zależy od zestawień. Np. luźny sportowy krój można łamać casualem albo fasonem klasycznym.
– Miękki luźny dres zestawiony z koszulą i mokasynami to pomysł na styl, który chcemy upowszechnić – mówi Ewelina Wydra, główna projektantka COMMITMENT.
Ludzie: Koleżanki z zajęć jogi
COMMITMENT to nie ambasadorki i popkulturowe osobowości, tylko społeczność. Aktywnie żyjące kobiety, które – choć różne – pod koniec dnia spotykają się na wspólnej sesji jogi. Sport zapewnia im równowagę i zdrowy dystans do świata. Są świadomymi konsumentkami, które zwracają uwagę na jakość tkanin i wykonania oraz na zrównoważoną produkcję. Doceniają szlachetne, naturalne materiały – jak jedwab czy wełna z merynosa – ale zwracają też uwagę na wykorzystywane przez markę materiały z recyklingu i na fakt, że prąd potrzebny do wyprodukowania modeli bezszwowych powstał z energii słonecznej.
Ubranie: Lekkość i jakość
Od płaszcza, koszuli i długiej spódnicy przez dres, kardigan po legginsy z topem do ćwiczeń i apaszkę – pierwsza kolekcja COMMITMENT to aż 52 modele ubrań i dodatków, które budują całą szafę. Spójna estetyka pozwala na łatwe łączenie ubrań w zestawy, dzięki czemu stają się bardziej uniwersalne. Ważnym aspektem marki jest też racjonalna kalkulacja ceny, która – choć wyższa od cen w sieciówkach – stanowi ciekawą alternatywę dla marek luksusowych.
– Do tej pory klienci mogli kupować tanie ubrania słabej jakości, takie na chwilę, albo bardzo drogie, lepiej wykonane, służące przez lata. Brakowało czegoś pomiędzy – porządnego projektu i jakościowego wykonania w średnim przedziale cenowym. Tę niszę wypełnia właśnie COMMITMENT – dodaje Kama Bojarczuk.
Rozsądne podejście do mody
Marka COMMITMENT całą swoją produkcję realizuje w Polsce w duchu mody zrównoważonej.
Część kolekcji powstała z materiałów z tzw. „dead stock’u”. Sportowa linia bezszwowa wykonana jest z recyklingowanego poliamidu. W części kolekcji wykorzystane są szlachetne surowce, które zapewniają trwałość produktów: naturalna skóra, wełna merynos, jedwab. Kolekcja nie jest sezonowa, modele przeznaczone są do użytkowania przez cały rok.
Ważnym aspektem projektowania kolekcji było pragmatyczne podejście do kobiecej szafy. Commitment oferuje produkty, które łatwo tworzą zróżnicowane, spójne zestawy – od elegancji do sportu.