Monika Kapłan, dyrektor marketingu Reserved, żegna się z LPP

6526

Po ogromnych sukcesach Reserved, tej wiadomości nie spodziewał się nikt. Po niemal trzech latach, Monika Kapłan żegna się z gdańskim koncernem LPP.

Monika Kapłan w polskiej branży modowej działa od kilkunastu lat i jest jednym z najbardziej utalentowanych marketingowców w Polsce. W 2007 roku rozpoczęła swoją przygodę z koncernem LPP, gdzie przez kolejne 5 lat odpowiadała za strategie marketingowe takich brandów jak Reserved, Cropp, House i Mohito. Z kolei w 2012 roku zadebiutowała w roli CEO marki Deni Cler. Oprócz pracy dla polskich brandów, Monika Kapłan pracowała również na własnych rachunek – rozwijając agencję Pink Cigarette.

Po latach powróciła jednak do gdańskiego LPP, gdzie objęła pozycję Global Marketing Director’a dla marki Reserved i rozpoczęła pracę nad globalną strategią marki obecnej wówczas w 19 krajach. Stanowisko w LPP Kapłan objęła z początkiem maja 2017, a już w we wrześniu koordynowała otwarcie salonu Reserved, który powstał przy słynnej Oxford Street. Wyniki pokazały, że sklep z powodzeniem przyjął się na jednej z najważniejszych handlowych ulic Europy – w 2018 roku wypracował ponad 10 mln funtów przychodu, sprzedając ponad 700 tys. sztuk odzieży.

Reserved na Podbój Oxford Street

Głośne medialnie otwarcie salonu przy Oxford Street zapoczątkowało pasmo sukcesów, jakie Reserved zawdzięcza działaniom Kapłan. Wyzwanie jakie stało przez nową dyrektor marketingu było jednak niemałe. Jak sama przyznała w 2017 roku, powrót do Reserved był nowym krokiem w jej karierze, ponieważ jej wcześniejsza praca skupiała się głównie wokół marketingu lokalnego.

Keeping up with … Monika Kapłan czyli najważniejsze kampanie Reserved

Wraz wkroczeniem na brytyjski rynek i otwarciem pierwszego londyńskiego salonu, marka wypuściła kampanię, której twarzą został nikt inny, jak kultowa postać brytyjskiej mody – Kate Moss. W kolejnych kampaniach Reserved nie schodziło już z wysokiego poziomu, jaki sobie narzuciło. Do promocji następnych kolekcji zatrudniano kolejne gwiazdy światowego formatu, mając tym samym na celu zwiększenie rozpoznawalności flagowej marki LPP. Wśród twarzy Reserved znalazła się m.in. Cindy Crawford, która dla polskiej marki pozowała na tle malowniczych krajobrazów Los Angeles. Nie można zapomnieć również o dość głośnej kampanii z influencerką, uosobieniem francuskiego stylu i właścicielką marki Rouje – Jeanne Damas oraz z najpopularniejszą polską aktorką 2018 roku – Joanną Kulig.

Ciao Kendall

Prawdziwą „kropką nad i” była jednak ostatnia kampania Reserved, gdzie do promocji jesienno-zimowej kolekcji zaangażowano Kendall Jenner – jedną z najbardziej rozchwytywanych modelek ostatnich lat, słynąca jednocześnie z faktu, że należy do klanu rodziny Kardashian – Jenner. W kampanii „Ciao Kendal” uchwyconej przez Gordona von Steinera, Jenner przeobraziła się we włoską piękność z poprzedniej epoki. O ogromnym sukcesie kampanii mówią liczby – ilość jej odsłon YouTubie, zaledwie w ciągu jednego miesiąca przekroczyła aż 20 milionów. Kampania, która miała swoją odsłonę zarówno w digitalu jak i TV, była niezwykle szeroko komentowana w mediach oraz repostowana na portalach społecznościowych.

W ciągu ostatnich dwóch lat marka Reserved ruszyła nie tylko na podbój zagranicznych rynków, ale i diametralnie odmieniła swój wizerunek. Nie ma wątpliwości, że to właśnie za rządów Kapłan flagowa marka LPP zanotowała swoje największe sukcesy i dała się zauważyć szerokiemu gronu odbiorców. Dzięki działaniom marketingowym realizowanym z ogromnym rozmachem, spokojnie doścignęła poziomu najpopularniejszych światowych sieciówek, awansując jednocześnie do ścisłego TOP pośród polskich marek modowych.

Skąd więc decyzja Kapłan o odejściu z Reserved?

Jak wyznała w ostatnim wpisie na Instagramie, jej krok może wydawać się dla innych dość kontrowersyjny, jednak w nowym roku postanowiła otworzyć się na nowe wyzwania zawodowe i rozwój osobisty.

Jak wyglądają jej dalsze plany na przyszłość? Jesteśmy tego ogromnie ciekawi i będziemy to bacznie śledzić. A samej Monice Kapłan życzymy powodzenia i dalszych sukcesów!

>>> Przeczytaj również: Buty za dwa tysiące, zegarek za sześć czyli luksusowa szafa Polaka. Rynek dóbr luksusowych w Polsce według KPMG