noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
L'Oreal planuje przejęcie Medik8 za miliard dolarów. Na zdjęciu duże logo L'Oreal na fasadzie budynku.

Miliard euro za dermokosmetyki. L’Oreal szykuje się do dużego przejęcia

REKLAMA
noSlotData

L’Oréal, francuski gigant kosmetyczny, jest o krok od sfinalizowania transakcji wartej około 1 mld euro – w grze jest brytyjska marka premium z naukowym DNA. 

L’Oréal prowadzi zaawansowane negocjacje w sprawie przejęcia brytyjskiej marki Medik8; wartość transakcji szacuje się na 1 mld euro. Według Financial Times umowa może zostać ogłoszona w najbliższych dniach. Operację nadzoruje JPMorgan, a finalizacja ma wzmocnić portfel dermokosmetyczny L’Oréal, do którego należą już SkinCeuticals, CeraVe czy La Roche-Posay.

Medik8 – co to za marka?

Medik8 powstał w 2009 r. z inicjatywy brytyjskiego chemika Elliota Isaacsa, który postawił na „naukowe” podejście do pielęgnacji anti-age. Marka słynie z formuł opartych na witaminie C i retinolu, produkowanych we własnym laboratorium w Hertfordshire. W 2021 r. większościowy pakiet objął fundusz Inflexion, przyspieszając ekspansję w USA i rozwój kanału D2C.

Nowa marka w portfolio L’Oreal?

Pod wodzą CEO Nicolasa Hieronimusa L’Oréal konsekwentnie wzmacnia ofertę skin-care premium. W 2023 r. koncern kupił australijską Aesop za 2,5 mld dolarów, a w grudniu 2024 r. przejął koreańską markę Dr.G. Obecna akwizycja wpisuje się w trend, w którym wielkie grupy inwestują w wysoko marżowe, naukowo wspierane brandy, aby zaspokoić popyt na skuteczne, „apteczne” formuły.

Gorączka miliardowych umów

Fala konsolidacji nie omija także segmentu celebryckich brandów. Zaledwie tydzień temu E.l.f. Beauty kupił Rhode Hailey Bieber za 1 mld dolarów, a sama założycielka objęła funkcję Chief Creative Officer i Head of Innovation. Eksperci podkreślają, że rosnące oczekiwania inwestorów i normalizujący się wzrost branży beauty przyciągają do stołu zarówno globalnych graczy, jak i fundusze private equity.

Dowiedz się więcej: Hailey Bieber sprzedała swoją markę kosmetyczną za miliard dolarów

Zdjęcie główne: Forum

Nowoczesny budynek L'Oréal z przeszkloną fasadą i logotypem firmy na czerwonej ceglanej ścianie.
Koncern L’Oreal szykuje się do zakupu Medik8, marki dermokosmetyków / mat. prasowe

Jakie firmy wchodzą w skład Loreal?

Grupa L’Oréal zarządza dziś 37 markami międzynarodowymi pogrupowanymi w cztery wyspecjalizowane dywizje: Consumer Products, L’Oréal Luxe, Professional Products oraz Dermatological Beauty. Dzięki temu modelowi koncern odpowiada na różne potrzeby skóry i kanały sprzedaży – od drogerii, przez salony fryzjerskie, po apteki.

Consumer Products – segment masowy i masstige. Do najbardziej rozpoznawalnych marek należą L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York, NYX Professional Makeup, Essie oraz Mixa.

L’Oréal Luxe – perfumy i pielęgnacja premium. W tej grupie znajdziemy m.in. Lancôme, Yves Saint Laurent Beauté, Armani Beauty, Kiehl’s, Aesop, Valentino Beauty czy Maison Margiela Fragrances.

Professional Products – oferta salonowa i trychologiczna. Flagowe brandy to L’Oréal Professionnel, Kérastase, Redken, Matrix, Biolage, Pureology i Pulp Riot.

Dermatological Beauty (dawniej Active Cosmetics) – dermokosmetyki rekomendowane przez dermatologów. W skład tej dywizji wchodzą La Roche-Posay, Vichy, CeraVe, SkinCeuticals oraz Skinbetter Science.

Dzięki tak zróżnicowanemu portfelowi koncern utrzymuje silną obecność rynkową w Polsce – od drogeryjnych półek w Rossmannie czy Hebe, po selektywne perfumerie i apteki – oraz globalnie.

Czy CeraVe to koncern L’Oréal?

Tak. CeraVe jest marką należącą do grupy L’Oréal. Francuski gigant kupił ją od Valeant Pharmaceuticals w marcu 2017 r., wraz z AcneFree i Ambi, za 728 mln USD, włączając brand do ówczesnej dywizji Active Cosmetics (obecnie Dermatological Beauty). Od tego czasu CeraVe – znana z formuł opartych na ceramidach i rekomendowana przez dermatologów – rozwija globalną dystrybucję, dostępna jest już w ponad 40 krajach, w tym w Polsce, gdzie szybko zdobyła pozycję lidera w kategorii produktów do cery wrażliwej

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES