noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Marquard Media Polska na sprzedaż

Marquard Media Polska przez lata kształtował rynek wydawniczy w kraju. Teraz rusza jego sprzedaż 

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Marquard Media Polska przez kilkanaście lat tytułowano jednym z liderów rynku wydawniczego w kraju. Aktualnie działania Grupy skupiają się na tytułach digitalowych. Od 2021 roku wydawnictwo jest w procesie upadłościowym. W poniedziałek rusza proces sprzedaży. 

Marquard Media Polska działa na polskim rynku nieprzerwanie od 1992 roku. Przez lata znajdowało się na czele najważniejszych wydawnictw w kraju, wyznaczając trendy na rynku. W swoim portfolio Grupa posiadała tak prestiżowe tytuły jak „Playboy”, „Cosmopolitan”, „CKM”, „JOY”, „Harper’s Bazaar” czy „Esquire”. W szczytowym momencie tytuły wydawane przez Grupę czytało ponad 2,4 mln osób. Aktualnie pod skrzydłami wydawnictwa znajduje się sześć popularnych serwisów digitalowych, w tym jedne z najchętniej czytanych portali lifestylowych: Kozaczek.pl i Papilot.pl.

Zmiany na rynku wydawniczym

W listopadzie 2019 roku istotną zmianę na rynku wydawniczym w kraju spowodowała decyzja Marquard Media Polska o zamknięciu wszystkich tytułów drukowanych. Jedno z najważniejszych wówczas wydawnictw w Polsce skupiło się na rozwoju digitalowym. 

Firma, która od lat borykała się z problemami finansowym weszła w proces naprawczy – sanacji. Jednak w 2020 świat zmienił się całkowicie ze względów pandemicznych, niepewna sytuacja sprawiła, że proces sanacji wydłużał się, a nowa sytuacja związana z COVID-19 nie pozwalała nawet na wróżenie przyszłości i zmian w branży – na lepsze. Na początku 2020 roku przejęła funkcję dyrektora operacyjnego przejęła Joanna Mroczkowska.  Wcześniej zajmowała stanowisko redaktor naczelnej – Brand Content Director magazynu Cosmopolitan. Oficjalnie CEO Marquard Media Polska pozostaje Bijan Khezri.

Wydawnictwo znalazło się w bardzo trudnej sytuacji, panująca pandemia, przejście w tryb pracy zdalnej i ówcześnie niesprzyjająca opinia wśród potencjalnych reklamodawców ze względu na sanację, a następnie upadłość nie pomagały. Jednak odnaleźliśmy się w nowym środowisku i udało nam się stworzyć dobrze prosperujące małe wydawnictwo online. A to wszystko dzięki kreatywnemu zespołowi, który zaufał Syndyk i mi, zostając na pokładzie. To przede wszystkim dzięki współpracy i ogromnemu zaangażowaniu doświadczonych redaktorów, działu sprzedaży, IT, ale również backoffice’u udaje nam się nadal tworzyć wyjątkowe treści i projekty sponsorowane

komentuje Joanna Mroczkowska.

Marquard Media Polska w procesie upadłości

Po wydłużającej się sankcji, która wiązała się z dodatkowym dofinansowywaniem, Grupa Marquard Media postanowiła wejść w proces upadłości. Od tamtej pory odchudzona wersja wydawnictwa w całości skupiona jest na działaniach online. Do Marquard Media Polska aktualnie należy 6 serwisów, w tym Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, Autostuff.pl, CKM.pl i Supermamy.papilot.pl, które są największymi tytułami w tym butikowym wydawnictwie digitalowym. Ku zaskoczeniu większości obserwatorów rynku medialnego w Polsce, Marquard Media Polska w wersji downsize już trzeci rok utrzymuje się na rynku, a nawet rozwija się bez inwestycji w technologie, także PR czy marketing. 

Zaufanie czytelników oraz klientów, które zdobywaliśmy przez ostatnią dekadę, zaowocowało utrzymaniem firmy w upadłości tak długo. Chociaż wiele relacji musiałyśmy wypracowywać na nowo. Warto zaznaczyć, że 2022 osiągnęliśmy wyższy przychód niż w roku 2021. Dzięki świetnej współpracy wewnątrz firmy, możemy pochwalić się dzisiaj tym, że serwisy dalej pozostają rozpoznawalne na rynku mediów. Mimo zaistniałej, trudnej sytuacji nie poddajemy się i cały czas pracujemy nad rozwojem serwisów i social mediów MMP. Do końca roku mamy jeszcze w planach m.in. wdrożyć nowe formaty e-commerce

komentuje Weronika Pachuta, Head of Sales.

Z wydawnictwem Marquard Media Polska współpracują aktualnie 24 osoby. Wszyscy redaktorzy i specjaliści pracują zdalnie, z różnych zakątków Polski, m.in. Warszawy, Bydgoszczy, Ostrołęki, Wrocławia czy Białegostoku. 

W poniedziałek 20 listopada ruszy proces sprzedaży wydawnictwa. Przedmiotem konkursu ofert jest sprzedaż przez Syndyka Aleksandrę Strynkiewicz-Kondracką w trybie z wolnej ręki. Składanie ofert potrwa do 20 grudnia 2023. 

Przeczytaj również: Płaca minimalna w Polsce wzrośnie. Jak plasujemy się na tle Europy Zachodniej?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES