Polska marka luksusowa Magda Butrym nawiązała partnerstwo z platformą Vestiaire Collective, po raz pierwszy oficjalnie oferując swoje archiwalne projekty w formule pre-owned. W ekskluzywnej sprzedaży dostępne będą wybrane modele z poprzednich kolekcji projektantki – inicjatywa podkreśla rosnący trend zrównoważonej mody luksusowej i wpisuje się w światowy zwrot ku modzie z drugiej ręki.
Ekskluzywna sprzedaż archiwalnych projektów Magdy Butrym
Vestiaire Collective ogłosiło ekskluzywną sprzedaż archiwalnych modeli Magdy Butrym na swojej platformie. To pierwsze tego typu partnerstwo marki Magda Butrym w obszarze mody z drugiej ręki – serwis podkreśla, że jest to pierwsza współpraca preloved polskiej projektantki z Vestiaire. W ramach akcji międzynarodowa społeczność miłośników mody zyska dostęp do poszukiwanych projektów z poprzednich lat, które odzwierciedlają ponadczasową, ultra-romantyczną estetykę marki.
Archiwalna kolekcja obejmie elementy charakterystyczne dla stylu Magdy Butrym: zdobienia w formie trójwymiarowych róż (rozpoznawalny symbol marki, skórzane akcenty i wysokiej jakości materiały (jak jedwabne drapowane topy), a także wyraziste marynarki o mocnej linii ramion czy efektowne okrycia wierzchnie pokroju skórzanych płaszczy. Wszystkie te projekty zyskają drugie życie w obiegu cyrkularnym, co podkreśla nacisk na luksusową modę z drugiej ręki i odpowiedzialną konsumpcję.
Magda Butrym – polska marka o globalnym zasięgu
Marka Magda Butrym została założona w 2014 roku w Warszawie i w ciągu dekady zdobyła międzynarodową renomę. Polska projektantka szybko podbiła światowe rynki – jej kreacje trafiły do ekskluzywnych butików za granicą, a noszą je gwiazdy światowego formatu, m.in. Kim Kardashian, Jennifer Lawrence czy Beyonce. Dynamiczny rozwój i globalna rozpoznawalność marki zostały ostatnio potwierdzone głośną współpracą z siecią H&M – po raz pierwszy w historii tej szwedzkiej firmy kolekcję stworzy projektant z Polski.
Tutaj sprawdzisz projekty i ceny projektów kolekcji Magda Butrym x H&M
Symbolicznym motywem domu mody Magdy Butrym jest czerwona róża, uosabiająca romantyzm i kobiecą siłę. Projektantka słynie z łączenia romantycznych detali z nowoczesnym sznytem – jej suknie, bluzki i dodatki wyróżniają się wyrafinowanym wzornictwem oraz dbałością o rzemiosło, co uczyniło z marki synonim luksusowej polskiej mody na arenie międzynarodowej.
Vestiaire Collective – lider luksusowej mody z drugiej ręki
Vestiaire Collective to wiodąca platforma resale, która specjalizuje się w luksusowej modzie z drugiej ręki. Serwis powstał w 2009 roku we Francji jako pierwszy w Europie internetowy komis dedykowany odsprzedaży designerskiej odzieży i akcesoriów. Przez ponad dekadę urósł do rangi globalnego giganta w branży drugiego obiegu, zmieniając podejście konsumentów do zakupów i promując ideę odpowiedzialnej, cyrkularnej mody. Z platformy korzystają miliony użytkowników na całym świecie – od pasjonatów vintage i kolekcjonerów unikatów po stylistów i gwiazdy – poszukując archiwalnych perełek topowych marek w przystępniejszych cenach. Sukces Vestiaire Collective sprawił, że współpracę z nim podejmują znane domy mody. W ostatnich latach marki luksusowe, takie jak Alexander McQueen czy Mulberry, dołączyły do programu Vestiaire „Brand Approved”, oficjalnie włączając sprzedaż pre-owned do swojej oferty. W 2021 roku francuski holding Kering (właściciel m.in. Gucci czy Balenciagi) zainwestował w Vestiaire, nabywając 5% udziałów w firmie.