noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
LVMH

Czy luksus złapał zadyszkę? Niepokojące wyniki LVMH

REKLAMA
noSlotData

Spółka LVMH opublikowała raport finansowy za III kwartał 2024 roku. Zaprezentowane w nim wyniki nie napawają optymizmem. Rodzina Arnaultów, właściciel największego na świecie producenta dóbr luksusowych, ma powody do obaw, bowiem posiadający w swoim portfelu takie ikony jak Louis Vuitton, Dior i Loewe gigant, odnotował kilkuprocentowy spadek sprzedaży kluczowych marek. Czy upublicznione dane obrazują szerszy problem, z którym już za moment zmierzy się cała branża?

Sprzedaż LVMH. Wyniki za III kwartał 2024 roku

Dane zawarte w najnowszym raporcie finansowym spółki LVMH zaskoczyły analityków. Lider branży dóbr luksusowych w III kwartale 2024 roku wypracował 5-proc. spadek sprzedaży w segmencie mody i wyrobów skórzanych. Eksperci obserwujący rynek okazali zaskoczenie wobec zaprezentowanych wyników. Ich szacunki zakładały nawet 2-proc. wzrost kategorii.

Pomimo niezadowalających wyników należąca do Bernarda Arnaulta spółka nie zamierza zmieniać wcześniej obranej strategii. – Musimy pozostać wierni temu, co nas definiuje. To recepta na nasz sukces – stwierdził w rozmowie z glossy.co Jean Jacques Guiony, dyrektor finansowy LVMH.

Przeczytaj również: Adidas ogłasza podniesienie całorocznej prognozy. Kwartalne wyniki przewyższyły oczekiwania

Reakcja rynku na kwartalne dane spółki LVMH

W ostatnich pięciu dniach akcje spółki Louis Vuitton Moët Hennessy tanieją o 3,40 proc. Podczas dzisiejszej sesji, do godziny 12:00, zaliczając ponad 1-proc. spadek wartości. Wartość walorów francuskiego koncernu wynosi 615,70 EUR. Na przestrzeni ostatnich 52 tygodni najwyższa cena akcji LVMH wyniosła 886,40 EUR, podczas gdy najniższa 578,80 EUR.

Przeczytaj również: InPost na zakupach. Polska spółka wydała 310 mln złotych

Czy branżę dóbr luksusowych dopada kryzys?

Od wielu miesięcy obserwowaliśmy zjawisko, w który branża dóbr luksusowych wykazywała odporność na geopolityczne zawirowania oraz spowolnienie największych światowych gospodarek. Kryzys obserwowany wśród najliczniejszych społeczeństw nie dotykał najbogatszych konsumentów, którzy niezmiennie wybierali ulubione marki. Okazuje się jednak, że bańka zaczęła pękać.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku spółka LVMH odnotowała spadki sprzedaży w kluczowych kategoriach. W segmencie “zegarki i biżuteria” było to 5 proc. rdr, natomiast dla “mody i wyrobów skórzanych” 3 proc. rdr. Przynosząca mniejszy dochód, jednak wciąż znacząca, kategoria “win i napojów spirytusowych” zarobiła w omawianym okresie o 11-proc. mniej niż w zeszłym roku.

Zaprezentowane dane obrazują rysę, która pojawiła się na dotychczas opornym na czynniki zewnętrzne rynku dóbr luksusowych. Zmiana zachowań konsumenckich szczególnie widoczna była w Chinach. Tamtejsi klienci, borykający się z wewnętrznym kryzysem gospodarczym, przestali inwestować w drogą modę, nawet pomimo wsparcia w postaci pakietu stymulacyjnego otrzymanego przez rząd Państwa Środka.

Zdjęcie główne: Spotlight

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES