LPP, potentat polskiej branży odzieżowej, znany z marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, wkroczył do Izby Gospodarki Elektronicznej. Celem tej strategicznej decyzji jest wzmocnienie pozycji firmy na rodzimym rynku e-commerce, a także ekspansja na nowe, zagraniczne terytoria.
Gdański gigant odzieżowy od ponad 30 lat buduje sieć sklepów stacjonarnych swoich marek w blisko 30 krajach. Od lat wspiera ten kanał sprzedaży e-commercem, poszerzając zasięg firmy daleko poza granice Polski. Obecnie niemal 58 proc. sprzedaży LPP odbywa się poza granicami kraju, w dużej mierze w krajach Europy Środkowej.
Przeczytaj również: Polski gigant wyceniony na 36 mld zł. Noble Securities podtrzymało wcześniejszą rekomendację dla jego akcji
Współpraca z Izbą Gospodarki Elektronicznej to kolejny krok w rozwoju e-commerce LPP
“Od 2011 roku intensywnie rozwijamy nasz kanał sprzedaży internetowej, dążąc do zapewnienia klientom jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Jestem przekonany, że współpraca z Izbą Gospodarki Elektronicznej pomoże nam w dalszym rozwoju, dzięki czemu jeszcze skuteczniej odpowiemy na potrzeby konsumentów” – komentuje Mikołaj Wezdecki, wiceprezes LPP.
Obie strony łączy wspólna troska o promowanie innowacji technologicznych, informacyjnych i komunikacyjnych, które napędzają polski sektor cyfrowy. Współpraca opierać się będzie na wymianie doświadczeń i wzajemnym wsparciu w rozwoju na arenie polskiej i międzynarodowej.
Polski potentat odzieżowy stawia na e-commerce
Branża odzieżowa to jeden z najbardziej konkurencyjnych sektorów e-commerce, co napędza jej dynamiczny rozwój. Modele biznesowe wypracowane w tej dziedzinie ewoluowały na przestrzeni lat, kształtując późniejszy wzrost handlu online w ogóle.
“Cieszymy się, że uznany na arenie międzynarodowej polski producent odzieży dołącza do organizacji, którą kieruję już od przeszło 10 lat. LPP wnosi do grona profesjonalistów zrzeszonych w e-Izbie ogromne doświadczenie biznesowe” – podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
LPP to nie tylko firma odzieżowa z rozbudowanym kanałem e-commerce, ale także istotny gracz na rynku logistyki e-commerce i producent oprogramowania, który znacząco przyczynia się do rozwoju polskiego handlu online. Patrycja Sass-Staniszewska, podkreśla, że dołączenie do organizacji tak dużego i doświadczonego gracza jak LPP to niezwykle ważny krok w kierunku profesjonalizacji polskiego sektora cyfrowego.
Czym jest Izba Gospodarki Elektronicznej?
Izba Gospodarki Elektronicznej to cenne źródło wiedzy, kontaktów biznesowych i wykwalifikowanych kadr dla branży e-commerce. Organizacja, która działa na rzecz rozwoju polskiego e-commerce i ochrony interesów firm z tej branży. Szczególną troską obejmuje swoich członków, zapewniając im wsparcie i dostęp do cennych informacji. Misją Izby jest budowanie silnej i prężnie rozwijającej się polskiej branży cyfrowej. Cel ten realizuje ona poprzez:
- Współpracę z różnymi podmiotami, w tym z firmami, instytucjami rządowymi i organizacjami pozarządowymi.
- Wymianę know-how i doświadczeń między członkami Izby oraz innymi uczestnikami rynku.
- Działania legislacyjne, mające na celu tworzenie korzystnego otoczenia prawnego dla e-commerce.
- Silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów branży w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unią Europejską oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.
Przeczytaj również: Właściciel Reserved rozszerza zbiórkę używanej odzieży