Louis Vuitton coraz popularniejszy wśród Generacji Z

233

Louis Vuitton staje się topową marką wśród Generacji Z? Tak wynika z raportu „Taking Stock with Teens” przeprowadzonego przez amerykańską firmę Piper Jaffray.

W ankiecie wzięło udział 9 500 amerykańskich nastolatków ze średnim przychodem na gospodarstwo domowe wysokości 65 400 tys. dolarów/rok. Nastolatkowie zostali zapytani o wskazanie swoich ulubionych marek. 14% z nich wskazało właśnie na Louis Vuiton, należącego do koncernu LVMH. Francuski brand uplasował się tuż po popularnym w Stanach Michaelu Korsie, który otrzymał 27% głosów. Wyniki te ukazują znaczny wzrost popularności Louis Vuitton – wiosną zainteresowanie marką wykazało 11% ankietowanych, a ubegłej jesieni – tylko 9%.

Jak te wyniki przekładają się na sprzedaż Louis Vuittton? Francuski koncern co prawda nie ujawnia raportów sprzedaży swoich poszególnych marek, jednak wiadome jest, że to właśnie Louis Vuitton stoi na ich czele. Warto podkreślić, że koncern LVMH ogłosił niedawno swoje wyniki za III kwartał br., z których wynika, ich koncern zanotował 16%-owy wzrost obrotów i są one szacowane na 38,4 miliardów euro. Wzrost organiczny wzrósł w tym okresie 11% w porównaniu do analogicznego okresu w 2018 roku. Przychody, z kolei, wzrosły o 17% w porównaniu do ubiegłego roku.

Największy udział we wzrostach LVMH ma zdecydowanie modowy sektor koncernu. Sprzedaż wśród marek fashion wzrosła w ciągu ostatnich 9 miesięcy o 22% i jest szacowancowana na ponad 15,8 miliardów euro. O 11% wzrosła sprzedaż kosmetyków i perfum do ponad 4,9 miliardów euro. Do takiego wyniku przyczyniła się przede wszystkim doskonała sprzedaż dwóch marek: Christian Dior i właśnie wyżej wspomnianego Louis Vuitton. Powyższe wyniki to doskonały dwód na to, że rewelacyjna passa LVMH trwa nadal. Warto podkreślić, że w 2018 roku LVMH osiągnął rekordowe w historii wyniki – przychody koncernu sięgnęły 46,8 miliardów euro, so stanowiło 10% wzrost w stosunku do 2017 roku. Kolejny rekord został pobity po pierwszym półroczu bieżącego roku, kiedy to koncern odnotował sprzedaż o łącznej wartości 25,1 miliardów euro i tym samym udowodnił, że jest na najlepszej drodze do przekroczenia rocznego wyniku.

>>> Przeczytaj również: Inditex notuje kolejne rekordy sprzedaży w sieci