Rekordowe wyniki koncernu LVMH

179
źródło: lvmh.com

Koncern LVMH pobił swój własny rekord sprzedaży z ubiegłego roku. W 2018 roku francuski konglomerat zarobił ponad 46 miliardów euro.

Rewelacyjna passa koncernu LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) trwa. Przypomnijmy, że w 2017 roku koncern ogłosił rekordowe rezultaty sprzedaży wysokości 42,6 miliardów euro.  Jak się okazało, wyniki za 2018 rok znacząco je przewyższyły. Francuski konglomerat ujawnił, że w ciągu ubiegłego roku osiągnął rekordowe zarobki w kwocie 46,8 miliardów euro (53,4 miliardy dolarów). Stanowi to aż 10% wzrost w stosunku do ubiegłego roku. Dodatkowo, koncern osiągnął imponujący wzrost zysku netto aż o 18%.

Rewelacyjne rezultaty koncernu nie są zaskoczeniem dla analityków. Jak można zauważyć, jest to kontynuacja świetnej passy LVMH, która trwa od kilkunastu miesięcy. Szczególnie dobre wyniki koncern zanotował w połowie 2018 roku. Co ciekawe, były one na tyle duże, ze odpowiadały całorocznym wynikom sprzedaży z 2010 roku

>>> Zobacz również: Koncern LVMH notuje wzrost sprzedaży za pierwszą połowę 2018 roku

Do ogromnego sukcesu finansowego LVMH w znacznym stopniu przyczyniły się domy mody Dior i Louis Vuitton. Ten drugi, pod kierownictwem Virgila Abloha, osiągnął ogromny sukces sprzedażowy pierwszej debiutanckiej kolekcji projektanta. Propozycje obydwu marek odnotowały dwucyfrowy wzrost przychodów i zysków. Patrząc w przyszłość, koncern ma ogromne nadzieje, że Virgil Abloh oraz Kim Jones dalej podtrzymają rewelacyjne wyniki w obecnym roku.

Od momentu zakupu domu mody Christian Dior w 2017 roku za kwotę 7,1 miliarda dolarów, LVMH szczyci się świetnymi wynikami zarówno linii Dior, jak i Dior Homme. Do pozostałych gwarantów sukcesu w 2018 roku, LVMH zalicza również debiut Hediego Slimane za sterami Celine. Mimo iż reakcja branży na debiutancką kolekcję byłego projektanta Saint Laurent była dość krytyczna, LVMH pokłada ogromne nadzieje w tej współpracy, a ostatnimi wynikami udowadania, że kolekcja osiągnęła komercyjny sukces.

Celowość naszych marek, kreatywność i jakość naszych produktów, unikalne doświadczenia oferowane naszym klientom oraz talent i zaangażowanie naszych zespołów są mocnymi stronami grupy i poraz kolejny miały ogromne znaczenie – wyznał w oświaczeniu dyrektor generalny koncernu LVMH, Bernard Arnault.

Na rynku kosmetycznym LVMH również mogło liczyć na wysokie przychody. Wzrost organiczny w tej kategorii wzrósł o 14%, dzięki flagowym markom takim jak między innymi Fenty Beauty, Dior Cosmetics czy Sephora. Jak mówią ostatnie doniesienia portalu WWD, koncern szykuje się do stworzenia autorskiej kolekcji ubrań Rihanny, z którą firma wiąże ogromne nadzieje na przyszłość. Biorąc pod uwagę zainteresowanie tajemniczym projektem, możemy się spodziewać, że marka zagwarantuje LVMH kolejny zastrzyk przychodów.

Ostatnimi czasy dużo mówi się o ekspansji LVHM na rynki wschodnie. Obecnie koncern poszukuje nowych lokalizacji dla budowy sieci butików perfumeryjno-kosmetycznych w Rosji, chcąc wykorzystać ogromny popyt na luksusowe produkty kosmetyczne.

Czy kolejne inwestycje mają szansę na sukces i pobicie obecnego rekordu sprzedaży? Wiele na to wskazuje, że 2019 rok wciąż będzie należeć do LVMH.

>>> Zobacz również: Rihanna stworzy markę z projektantami pracującymi dla Celine?