Spółka Nike odnotowała kwartalną sprzedaż, która była niższa od oczekiwań, co zwiększyło pilność wysiłków największej na świecie firmy produkującej odzież sportową na rzecz wzmocnienia więzi z partnerami detalicznymi i przyspieszenia rozwoju produktów. Opublikowane wyniki już odbijają się na akcjach. Cena walorów Nike nurkuje.
Przeczytaj również: Spółka Esotiq&Henderson zdecydowała o dywidendzie
Wyniki finansowe Nike. Kwartalna sprzedaż, przychody i zyski
W czwartym kwartale ubiegłego roku finansowego (zakończonego 31 maja) przychody spółki Nike zmalały o 1,7 proc. rdr do 12,6 mld USD. Owa wartość okazała się znacznie niższa od szacunków analityków z London Stock Exchange Group. Średnia prognoz ekspertów wynosiła 12,84 mld USD. Warto dodać, że zysk Nike za omawiany okres to 1,5 mld USD. W roku ubiegłym był to 1,03 mld USD. Zysk na akcję amerykańskiej spółki wzrósł z 66 centów do 99 centów. Skorygowany EPS był wydrukowany na poziomie 1,01 USD, zgodnie z raportem zysków.
Przeczytaj również: Akcje Nike zbyt drogie? Świeża rekomendacja analityka z Wall Street
Kurs spółki Nike. Akcje giganta tanieją
Po opublikowaniu kwartalnych wyników akcje Nike w ciągu jednego dnia taniały o ponad 15 proc. W czwartek przed godziną 16:00 ich wartość wynosiła 94,25 USD. W momencie otwarcia piątkowej sesji kurs spółki był już na poziomie 77,11 USD. – Podejmujemy działania, aby zmienić pozycję Nike na bardziej konkurencyjną i zapewnić zrównoważony, rentowny, długoterminowy wzrost – powiedział dyrektor finansowy Nike, Matt Friend. Zauważmy, że w ciągu ostatniego miesiąca wartość walorów amerykańskiego podmiotu zmalała już o ponad 20 proc.
Najważniejsze wydarzenia w historii Nike
Historia marki Nike sięga 1964 roku, w którym to powstało przedsiębiorstwo Blue Ribbon Sport. Początkowo amerykański podmiot zajmował się dystrybucją japońskiego obuwia Onitsuka Tiger wśród uczestników sportowych imprez dla biegaczy w stanie Oregon. Szybko jednak postanowił zaprojektować własny model. Już w 1971 roku wypuszczając go do obiegu.
W 1978 roku Blue Ribbon Sport oficjalnie zmieniła nazwę na Nike, a rok później M. Frank Rudy stworzył i opatentował technologię “air”. Zastosowano ją w przeznaczonej dla biegaczy serii butów “Tailwind”. Polegała ona na wypełnieniu podeszwy plastikowymi membranami zawierającymi powietrze w celu dodatkowej amortyzacji. W 1985 roku Nike jako pierwsza marka stworzyło kolekcję odzieży sygnowaną nazwiskiem sportowca: linię butów do koszykówki Air Jordan, bazującą na popularności młodej gwiazdy NBA Michaela Jordana. Obecnie Nike jest jednym z najpopularniejszych przedsiębiorstw odzieżowych na świecie.
Zdjęcie główne: Unsplash