Duńska projektantka Sofie Schnoor rozpoczynała swoją przygodę z modą od projektowania obuwia. W 2010 roku do swojego portfolio postanowiła dodać autorską linię ubrań i dodatków. Od tamtej pory jej kolekcje są jednymi z najpopularniejszych i najbardziej wyczekiwanymi w Skandynawii.
>>> Przeczytaj również: Plecaki Fjällräven Kanken – w poszukiwaniu dzikiej natury
Sofie dorastała w bardzo kreatywnym środowisku. Od najmłodszych lat miała bezpośredni kontakt z modą. Firma jej rodziców opierała się na bliskim kontakcie z największymi i najpopularniejszymi światowymi markami. Jako dziecko towarzyszyła im w fabrykach, na targach mody i na każdym etapie procesu projektowania, dzięki czemu poznała największe tajniki projektowania i produkowania kolekcji.
W wieku 26 lat założyła swój pierwszy autorski showroom. Jej projekty od samego początku bazowały na wysokiej jakości tkaninach, łącząc klasyczną elegancję z nowoczesnym designem. Styl, który stał się wyznacznikiem Sofie Schnoor miał ogromny wpływ na kształtowanie się duńskiego rynku mody.
Istotą marki Sofie Schnoor jest przede wszystkim kreatywność i ogromne zaangażowanie projektantki w proces tworzenia. Niejednokrotnie podkreślała, że tworzy wyłącznie takie rzeczy, które sama chciałaby nosić. Ta uczciwa, realna podstawa nadaje marce osobisty charakter i autentyczność, która przenika we wszystkie kolekcje.
Od samego początku jej marka została doceniona przez trendsetterów i entuzjastów mody w kraju i za granicą. To międzynarodowe uznanie motywowało ją do cięższej pracy i rozbudzało kreatywność.
Dziś marka wypuszcza cztery kolekcje rocznie: wiosnę, lato, jesień i zimę. Swoje projekty kieruje do modnych kobiet, które zwracają uwagę nie tylko ładne tkaniny, ale też nietuzinkowy design w rozsądnej cenie. Obok butów i odzieży Sofie Schnoor wypuszcza również kolekcję sportową i dziecięcą linię Petit by Sofie Schnoor.
Sofie Schnoor podróżuje po całym świecie, odwiedzając fabryki, sklepy, a także second-handy w poszukiwaniu twórczych inspiracji do kolejnych kolekcji. Takie podejście do kreacji jest bardzo skuteczne i w jej przypadku odzwierciedla się zawsze sukcesem.
Projekty Sofie Schnoor są dostępne w wielu międzynarodowych domach towarowych, sklepach internetowych oraz mniejszych i większych sklepach detalicznych. Obecnie marka posiada już 600 butików na całym świecie. W Polsce jej projekty dostępne są na platformie Miinto.pl.