noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Sqim i Ephea - materiał z grzybów. fot. Instagram @ephea_mycelium

Kering inwestuje w Sqim. To kolejny start-up odkrywający potencjał grzybów

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Grzyby stanowią surowiec doskonały – po ich przetworzeniu można stworzyć praktycznie wszystko. Są doskonałą alternatywą dla plastiku, ale po odpowiednim przetworzeniu potrafią zachować właściwości skóry. W kolekcjach konglomeratów Kering pojawiły się już projekty, które uwzględniały materiał z grzybów wyprodukowanych przez Mylo. Sqim to kolejny start-up, w który zainwestował holding.

Sqim to włoska firma badająca potencjał technologii związanych z grzybnią. Zajmuje się dostarczaniem zamienników tekstyliów, ale także alternatyw dla budownictwa. W portfolio Sqim znajdziemy m.in. materiał Ephea, przypominający skórę – marka określa go nie jako zamiennik, a zestaw wyznaczający nowe standardy tekstylne oraz większe możliwości projektowe. Z kolei pod nazwą Mogu kryje się pełna gama artykułów, które mogą wesprzeć architekturę wnętrz. Dział zajmuje się głównie dostarczaniem paneli akustycznych i systemów podłogowych, zarówno do przestrzeni prywatnych, jak i publicznych.

Sqim planuje rozszerzać oba obszary swojej działalności. Dla mody obiecujący jest przede wszystkim materiał Ephea, który w produkcji może zastąpić odzwierzęcą skórę.

Czytaj też: Start-up’y, które zmieniają świat mody: La Tanniere Vegétale, czyli ekoskóra dla branży luksusowej

Ephea na pokazie Balenciagi

Imitację skóry od Sqim widzieliśmy już na jednym z najbardziej spektakularnych pokazów Balenciagi z 2022 roku. Czarny płaszcz sięgający ziemi pojawił się na zaśnieżonym wybiegu podczas paryskiego Tygodnia Mody. Później na wydarzenie organizowane przez Tiffany&Co w Los Angeles projekt założyła go Kim Kardashian.

— To absolutny przywilej, aby w końcu móc przedstawić EPHEA globalnej społeczności. Nasze zespoły pracują bardzo ciężko od ponad 5 lat, aby wywrzeć konkretny wpływ na przemysł i podnieść standard elastycznych materiałów grzybni debiut skomentował Stefano Babbini, CEO Squim.

Czytaj też: Moda na start-up. Biomateriał, który zadebiutował na tegorocznym pokazie Balenciagi

Ephea na pokazie Balenciagi. fot. www.sqim.bio
Źródło zdjęć: www.sqim.bio

Kering inwestuje w innowacje Sqim

Marka Sqim pracuje nad grzybnią od 2015 roku, jednak jej prawdziwy rozwój przypada na 2022 i 2023 roku. Po debiucie materiału Ephea na wybiegu Balenciagi starania Sqim doceniono w konkursie ANDAM – jury plebiscytu przyznali Sqim prestriżową Nagrodę Innowacji. Niedługo później rozpoczęłą się runda finansowania, prowadzona była przez CDP Venture Capital i ECBF VC z udziałem Kering Ventures i Progress Tech Transfer. Sqim uzbierało 11 milionów euro dofinansowania. Wraz z tym właściciel m.in. Balenciagi i Bottegi Venety stał się jednym z głównych inwestorów. Na ten moment nie wiadomo, jak duże udziały kapitałowe posiada.

Innowacyjna alternatywa opracowana przez Sqim może przyczynić się do rozszerzenia naszej oferty wysokiej jakości materiałów. Oprócz naszych wewnętrznych laboratoriów, pracownicy Keringa są chętni do budowania zewnętrznego ekosystemu innowatorów i firm, aby te innowacje mogły zostać przyjęte na większą skalę — powiedziała Marie-Claire Daveu, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju i spraw instytucjonalnych w Kering.

Ogormne wsparcie ze strony konglomeratu otwiera przed Squim nowe możliwości. Według informacji prasowej, marka planuje zwiększuć platformę technologiczną, przyspieszyć proces skalowania produkcji nowych materiałów, zwiększyć działalności badawczo-rozwojowej oraz wzmocnić swój zespół. W najbliższym czasie z pewnością zobaczymy efekty współpracy Sqim oraz marek należących do holdingu Kering.

Zobacz również: Właściciel Gucci przejmuje markę Creed. „To ważny krok dla Kering Beauté”

Zdjęcie główne: Instagram @ephea_mycelium

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES