noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
JD Sports ogłosiło finalizację przejęcia 40 proc. udziałów mniejszościowych w Marketing Investment Group SA (MIG). Dzięki temu brytyjski podmiot stał się 100 proc. właścicielem grupy.

JD Sports przejmuje Marketing Investment Group

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

JD Sports ogłosiło finalizację przejęcia 40 proc. udziałów mniejszościowych w Marketing Investment Group SA (MIG). Dzięki temu brytyjski podmiot stał się 100 proc. właścicielem grupy.

Przeczytaj również: W 2023 roku przychody Birkenstock wzrosły o 20 proc.

JD Sports właścicielem Marketing Investment Group

W 2021 roku JD Sports nabył 60 proc. udział w MIG. Zakończenie tamtejszej transakcji nastąpiło po otrzymaniu decyzji Komisji Europejskiej uznającej ją za zgodną z rynkiem wewnętrznym. Wczoraj brytyjski podmiot ogłosił zakup pozostałego pakietu. – To krok w kierunku uproszczenia europejskiej działalności marki JD oraz przyspieszenia jej rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej – czytamy w komunikacie brytyjskiego podmiotu.

Nie opublikowano szczegółowych danych dotyczących transakcji. Wiemy natomiast, jak MIG radził sobie w ostatnich miesiącach. W roku obrotowym zakończonym w styczniu 2023 Marketing Investment Group wygenerowała przychody w wysokości około 270 mln GBP. Pod koniec ubiegłego roku prowadziła 403 sklepy w 13 krajach, w tym 23 sklepy JD.

Przeczytaj również: L’Oréal inwestuje w firmę specjalizującą się w badaniu długowieczności

Transakcje JD Sports

W ostatnich latach JD Sports był częstym nabywcą międzynarodowych firm. Do tego rankingu zaliczamy przejęcia pozostałych udziałów w podmiotach, w których marka posiadała już mniejszościowe pakiety. Przykładem jest Iberian Sports Retail Group, w której JD w ubiegłym roku nabył blisko 50 proc. udziałów w ramach transakcji gotówkowej o wartości 432,41 mln GBP.

Przeczytaj również: Modne fryzury 2024

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES