noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Jak wykorzystać w pełni potencjał e-maila

REKLAMA
noSlotData

Najczęściej popełniane błędy:

  • Podczas zapisu do newslettera pamiętaj, aby subskrybent wyraził zgodę na: przetwarzanie danych osobowych, wysyłkę informacji handlowej drogą elektroniczną oraz wysyłkę informacji marketingowych.
  • W stopce maila zawsze musi być widoczny możliwy wypis z subskrypcji.
  • Nazwa nadawcy powinna być ściśle związana z nazwą marki.
  • Tytuł e-maila musi zainteresować odbiorcę i być zgodny z treścią wiadomości.
  • Błędy językowe i gramatyczne w wiadomościach są niedopuszczalne.
  • Dołącz do maila ikony prowadzonych przez markę serwisów społecznościowych.
  • Wysyłanie maili nie powinno odbywać się zbyt często, ani zbyt rzadko.
  • Sprawdź czy wszystkie linki i buttony działają oraz czy użytkownik zostaje przekierowany na poprawną stronę.
  • Analizuj przyczynę rezygnacji z newslettera. Co jest przyczyną takich zachowań? Pomoże to zdefiniować błędy popełniane w trakcie realizacji wysyłek.

Kiedy wysyłać newsletter do swoich klientów?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ każda branża rządzi się swoimi prawami. Dana marka może zaobserwować zarówno godziny najwyższej aktywności, jak i najniższej. Analizuj skuteczność swoich maili, zwracaj uwagę na open rate (stosunek unikalnie wyświetlonych wiadomości do wiadomości wysłanych). Wykonuj testy A/B, eksperymentuj z formą, optymalizuj zmienne oraz wysyłaj o różnej porze wiadomości. Zgromadzona wiedza pozwoli na poznanie zwyczajów klientów i dostosowanie treść do ich potrzeb. Integruj działania kampanii marketingowych z e-mailem. Najczęściej forma łączona jest z kampaniami prowadzonymi w mediach społecznościowych, reklamą w wyszukiwarkach typu Ad Words czy displayem. Taka konsolidacja jest niezwykle kluczowa, jeśli chcemy osiągnąć zamierzone cele marketingowo-sprzedażowe. Pamiętaj, aby ciągle rozbudowywać bazę adresów poprzez takie działania jak: konkursy czy kupony rabatowe. Wysyłanie kampanii do własnej bazy odznacza się wysokim stopniem zaufania wśród respondentów. Kupowanie gotowych list czy wysyłka do zewnętrznych baz często okazuje się mało skuteczna. W końcu nikt nie chce otrzymywać niechcianych maili.

Autor: Margot Włodarczyk

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES