Podczas gdy większość amerykańskich brandów zmaga się z nieustannie słabnącą sprzedażą lub bankructwem, GUESS wydaje się być niepokonany. Sukces firma może również świętować w Polsce, bo firma właśnie otwiera czterdziesty już salon i nie mówi ostatniego słowa.
Właśnie mija 5 lat od otwarcia pierwszego własnego sklepu amerykańskiej marki Guess na polskim rynku. Ostatni i czterdziesty salon marki został otwarty w krakowskiej Serenadzie.
W tym roku nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Dziesięć otwarć mamy już za sobą, a kolejne dwa jeszcze przed nami – mówi w rozmowie z Retailnet Waldemar Madajczyk, Guess Poland Regional Director Central & Eastern Europe and Russia. Ten rok zamkniemy liczbą 42 sklepów pod marką Guess oraz Marciano.
W tym roku Guess otworzył swoje drzwi w centrum Galaxy w Szczecinie, w centrum Outlet Szczecin, we Wroclavii, Galerii Północnej w Warszawie oraz w Cuprum Arena w Lubinie. Kolejne otwarcia zaplanowane są w Ptak Outlet w Rzgowie koło Łodzi oraz w Factory Ursus w stolicy.
Guess skutecznie realizuje strategię otwarć kilkunastu salonów rocznie. Pewne już jest, że salony marki powstaną w Galerii Libero w Katowicach, CH Forum w Gdańsku, Outlet Bydgoszcz.
Firma coraz hojniej też inwestuje w reklamę i promocję. Wiosną tego roku twarzą Guessa została Maffashion. Kilka tygodni temu magazyn „Glamour” ogłosił konkurs, w którym do wygrania jest 1000 zł na zakupy oraz akcję współorganizowaną z DDTVN na nową twarz marki w Polsce.
Autor: Ula Wiszowata