noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Vivienne Westwood - raport finansowy z 2022 roku. fot. Instagram @viviennewestwood

Imperium Vivienne Westwood po śmierci „Królowej Punku”. Marka odnotowuje wzrosty 

REKLAMA
noSlotData

Pod koniec grudnia 2022 roku świat obiegła niezwykle smutna wiadomość – zmarła Vivienne Westwood, jedna z najważniejszych kobiet współczesnej sceny modowej. W swoją markę przez lata wkładała ogromną pasję. Z podobną siłą działała charytatywnie – na rzecz społeczeństwa i całej planety. Po śmierci nad jej marką zawisło kluczowe pytanie: czy Vivienne Westwood może istnieć bez Vivienne Westwood?

Nie, jeśli spojrzymy na wyjątkową kreatywność, nowatorstwo i indywidualizm, którymi cechowała się projektantka. Tak, jeśli będziemy kierować się liczbami. Marka Vivienne Westwood opublikowała raport podsumowujący zyski z 2022 roku, które, po trudnym dla branży okresie pandemii, znacznie się poprawiły. 

Marka nadal pozostaje atrakcyjna dla swojej szerokiej bazy klientów, a sprzedaż nadal jest spójna. Pozostaje nacisk na poprawę istniejących sklepów i wyjaśnienie pozycji marki Vivienne Westwood poprzez skupienie oferty poprzez usprawnienie portfolio linii. Grupa Vivienne Westwood nadal ma duże ambicje, aby ustanowić lepszą obecność na stosunkowo nowych rynkach, takich jak Chiny i USA, a także zwiększyć udział w rynku w Europie (w szczególności we Francji, Włoszech i Niemczech) i Azji. [fragment raportu]

W 2022 roku marka odnotowała 53 proc. wzrost przychodów oraz zysków brutto w porównaniu do poprzedniego roku – było to kolejno 101,3 miliona funtów oraz 61,9 miliona funtów. Z kolei zyski operacyjne z 19,8 miliona funtów wzrosły do 38,4 miliona funtów

Marka Vivienne Westwood upatruje zwiększenie przychodów zarówno ze względu na poprawę  sprzedaży w sklepach stacjonarnych, jak i sprzedaży za pośrednictwem kanałów e-commerce. Sprzedaż hurtowa zwiększyła się o 80 proc. w stosunku do 2021 roku. Sieci stacjonarne Vivienne Westwood zyskały przychody o 65 proc. większe niż w 2021 roku, a e-commerce zanotowało skok o 39 proc. Zarząd marki deklaruje, że w 2023 roku zintensyfikował działania na rzecz usprawnienia  kanału e-commerce i, choć zainteresowani mogą odczuć zmiany już teraz, wciąż zamierza monitorować proces zakupów online w celu poprawienia komfortu klienta. 

Zdjęcie główne: Instagram @viviennewestwood

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES