noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Przymierzalnie na poczcie. fot. Unsplash

Powstały pierwsze przymierzalnie na poczcie. “To ryzyko dla żywotności lokalnej gospodarki”

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Obecnie sprawdzanie zakupów online jest dostępne tylko przy odbiorze zamówienia w sklepie stacjonarnym danej marki. Tam możemy sprawdzić zawartość przesyłki w przymierzalni i podjąć decyzję, czy chcemy ją zatrzymać. Francuska poczta, ku uciesze klientów i zmartwieniu sprzedawców, testuje podobne rozwiązania w swoich oddziałach.

Pracownicy francuskiej poczty zauważyli, że klienci zamawiając produkty na pocztę przemieszczają się tam i z powrotem – najpierw, aby odebrać paczkę, a następnie, aby ją zwrócić. W ten sposób marnują swój czas, który mogliby zaoszczędzić, sprawdzając produkty na miejscu. Rozwiązaniem problemu mają być wielofunkcyjne przymierzalnie, które La Poste pilotażowo wprowadziło już do kilku placówek.

Czytaj też: Jak AI zrewolucjonizuje zrównoważony rynek modowy? To prognozy na 2024 rok

Przymierzalnie na poczcie powstały nie tylko z potrzeby oszczędzenia czasu klientom, ale także konieczności dostosowywania usług poczty do rosnącej popularności e-commerce. Na ten moment funkcjonują jako eksperyment w placówkach w Paryżu, Lannion, La Rochelle, Valenciennes, Saint-Etienne, Bordeaux i Amiens. Swoim designem nawiązują do tradycyjnych skrzynek pocztowych La Poste – zarówno kształtem, jak i żółtym kolorem. W ich wnętrzu znajdują się półki, na których klienci mogą zostawić niechciane produkty do zwrócenia nadawcy (również po to, by nie czekać ponownie w kolejce). Z kolei jeśli klienci zdecydują się zachować produkt, La Poste oferuje bezpłatny recykling opakowań.

Pomysł zebrał już szereg pozytywnych opinii – z możliwości dostarczanych przez przymierzalnie cieszą się nie tylko klienci, ale także reklamodawcy. Przymierzalnie mogą przyczynić się do większej frekwencji osób na poczcie, a więc i możliwości promowania produktów zewnętrznych marek. Istnieje także druga strona medalu, której obawiają się lokalni sprzedawcy. „Wdrożenie przymierzalni na szczeblu krajowym stworzy poważne ryzyko dla żywotności lokalnej gospodarki” – w komunikacie napisało Francuskie Stowarzyszenie Sprzedawców Detalicznych. La Poste skomentowało oświadczenie następująco: Celem nie jest wcale przeciwstawienie się handlarzom w centrach miast, ale wręcz przeciwnie, stworzenie ruchu.

Zobacz również: Inteligentne przymierzalnie dostępne w salonie GOMEZ w Forcie Mokotów

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES