Okazuje się, że Millenialsi dużo pewniej czują się w kwestii własnych zarobków od starszych pokoleń, a swoje przychody coraz chętniej wydają na dobra luksusowe – donosi portal Bloomberg.
Według ankiety przeprowadzonej przez grupę UBS pośród ponad 3 tysięcy konsumentów w Chinach, Europie i USA, Millenialsi, czyli grupa osób od 18 do 35 lat, w 85% przyczyniła się do wzrostu na rynku dóbr luksusowych. Według prognoz w 2025 roku będzie ona stanowić grupę 45% kupujących.
Wśród Millenialsów panuje duże przekonanie, że ich sytuacja finansowa w ciągu kolejnych 12 miesięcy znacznie się poprawi.
Ulubionymi markami przedstawicieli tego pokolenia są Gucci i Louis Vuitton – wynika z odpowiedzi ankietowanych i danych z mediów społecznościowych. Mimo że osoby należące do tej grupy wiekowej najchętniej robią zakupy za pośrednictwem Internetu, stacjonarne butiki wciąż cieszą się wśród nich dużą popularnością.
Główną grupą napędzającą sprzedaż są Millenialsi z Chin – stanowią oni 30% grupę wśród kupujących z całego świata. Okazuje się, że młodzi Azjaci (podobnie jak starsze pokolenia) przeznaczają około 20% swoich dochodów na dobra luksusowe.