Dystrybutorzy przyglądają się potrzebom konsumentów. Wynikiem ich obserwacji jest wzrost zainteresowania kanałem sprzedaży internetowej, który mimo szybkiego rozwoju wciąż posiada mankament długiego oczekiwania na zakupiony produkt. Kontigo wraz z Glovo chcą go zminimalizować.
Szczegóły partnerstwa
Dzięki nawiązanej współpracy ponad 5 tys. produktów pielęgnacyjnych i makijażowych dostępnych w sieci Kontigo będzie można zamówić za pośrednictwem Glovo. Dla obydwu podmiotów to krok w kierunku pogłębienia rozwoju działalności oraz zdobycia nowych klientów.
– Nasze produkty dostępne są nie tylko stacjonarnie, ale także poprzez sklep online oraz aplikację Kontigo. Dzięki temu wiemy, jak istotny staje się kanał sprzedaży online z możliwie jak najszybszą dostawą. To wygoda i komfort, który docenią nasi klienci. Dzięki Glovo możemy jeszcze bardziej skoncentrować się na indywidualnych potrzebach klientów, którzy często potrzebują naszych produktów dosłownie natychmiast – podkreśla Agata Stachowiak Menadżer Marketingu Kontigo.
Atutem współpracy Kontigo i Glovo jest czas realizacji złożonego zamówienia. W 14 miastach w Polsce został on skrócony do maksymalnie kilkudziesięciu minut. Z ekspresowej dostawy produktów do domu można skorzystać w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy, Katowicach, Kielcach, Opolu, Tarnowie, Toruniu, Tychach, Czeladzi i Bielsko-Białej.
Przeczytaj również: Farfetch rezygnuje z segmentu beauty. “To nie była łatwa decyzja, ale absolutnie słuszna”
Coraz więcej Polaków kupuje kosmetyki w Internecie
Zgodnie z danymi opublikowanymi za pośrednictwem raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2022”, Polacy coraz częściej korzystają z zakupów online ze względu na całodobową dostępność, nieograniczony wybór i atrakcyjne ceny w porównaniu do sklepów stacjonarnych. Liczba internautów w Polsce wzrosła do 30 mln, z czego aż 77 proc. robi zakupy online. Wśród najczęściej nabywanych produktów znajdują się kosmetyki i perfumy, które są kupowane przez 65 proc. osób dokonujących zakupów tym kanałem.
– Nasi użytkownicy mają rożne potrzeby zakupowe, a my chcemy móc je zaspokajać. Kosmetyki i produkty do pielęgnacji to jedne z najbardziej popularnych zakupów, zatem nawiązanie współpracy z Kontigo jest naturalnym krokiem do dalszej rozbudowy oferty Glovo w kategorii beauty na polskim rynku i bezpośrednio wiąże się z globalną strategią rozwoju naszej platformy – podsumowuje Beata Wronowska, partner business leader q-commerce w Glovo Polska.
Przeczytaj również: Nike kontra Adidas. W tle finału kobiecego mundialu trwa walka o wielomiliardowy wzrost sprzedaży
Zdjęcie główne: Unsplash