Koncern mający pod sobą takie marki, jak Dior czy Louis Vuitton, od 2013 roku przyznaje nagrodę dla młodych projektantów. Zwycięstwo jest wielką szansą dla uczestników. W tym roku w roli eksperta będziemy mogli zobaczyć m.in. Chiarę Ferragni.
Włoska influencerka dołączyła do grona ekspertów tegorocznej edycji nagrody. Aktualnie na to grono składa się 62. ekspertów, z których około połowa pochodzi z „mediów tradycyjnych”. LVMH stawia na zwiększenie swojej obecności w Internecie. Dlatego też, wśród ekspertów możemy znaleźć takie nazwiska, jak Aimee Song (blogerka) oraz Rami Atallah (współzałożyciel i dyrektor generalny Ssense.com)
Nowością na tej liście są również takie nazwiska, jak Edward Enninful (redaktor naczelny “Vogue” U.K.), Joerg Koch (założyciel i redaktor naczelny “032c”), jak również Ezra Petronio (redaktor naczelny “Self Service”).
Cieszymy się, że w tym roku powitamy zarówno wybitne osobistości z tradycyjnych mediów modowych, jak i profesjonalistów, którym udało się stworzyć innowacyjne platformy internetowe do komunikacji i handlu – mówi Delphine Arnault, członkini komitetu wykonawczego LVMH.
Skąd pomysł zebrania osób z mediów tradycyjnych oraz tych funkcjonujących w sieci?
(…) Granica pomiędzy drukowaną prasą a siecią staje się coraz bardziej niewyraźna. Pojawienie się w ostatnich latach graczy w Internecie było dla nich czymś zupełnie nowym i stworzyło także nowe platformy dla miłośników mody, którzy pragnęli wyrazić coś nowego – komentuje Delphine.
LVMH przyznaje tę nagrodę od 2013 roku. W ubiegłej edycji zwycięstwo odniosła japońska marka – Doublet. Jakie są warunki zgłoszenia się do konkursu? Projektanci muszą być poniżej 40. roku życia i mieć za sobą co najmniej dwie zaprezentowane i sprzedane kolekcje damskie, męskie lub unisex.
Zwycięzca, wyłoniony przez jury, wygra 300 tys. euro oraz roczne szkolenie ekspertów LVMH.
Arnault twierdzi, że jest wciąż za wcześnie, aby podać pełen skład tegorocznego jury. Jednak wiemy, że zasiądzie w nim również Nicolas Ghesquière, projektant Louis Vuitton.