CEO BVLGARI opowiada o sposobach marki luksusowej na pandemię i 250% wzrostach sprzedaży w online

683
Prezes Bulgari Jean Chistophe Babin

E-commerce to obecnie jedno z najważniejszych narzędzi na rynku mody. Pandemia koronawirusa i ogólnoświatowy lock down wymusił na markach 100% przeniesienie funkcjonowania do realiów online. Nie tylko pod względem sprzedaży, ale i pracy domów mody. O tym, jak zareagowało na pandemię i radzi sobie z COVIDEM BVLGARI opowiedział CEO włoskiej marki Jean-Christophe Babin. 

BVLGARI a COVID

W pierwszej kolejności BVLGARI skupiło się na pracownikach, zapewnieniu im odpowiednich warunków pracy i płynnym przejściu na pracę zdalną, bez jakichkolwiek zakłóceń technologicznych. W komunikacji z klientem na początku marka postanowiła ich bezpieczeństwo. Włoski dom mody oferował przede wszystkim możliwość dostępu do środków ochrony sanitarnej, jak również pomoc w kontakcie z lekarzami w przypadku złego stanu zdrowia konsumentów. Gdy marki zapewniła te wymogi bezpieczeństwa dopiero, skoncentrowała się na ekspansji na rynku e-commerce. 

E-commerce to odpowiedź na problemy rynku

Dzięki natychmiastowej i dobrze przemyślanej reakcji rozwoju online’u sprzedaż z tego sektoru wzrosła o 250%. Do tej pory BVLGARI dostępne było na 8 internetowych rynkach narodowych, w trakcie pandemii udało się rozszerzyć sprzedaż o kolejne 16 rynków online. Babin w wywiadzie dla „Luxury Society” zdradził, że najtrudniejszym elementem rozszerzenia sprzedaży internetowej była rekrutacja kompetentnych pracowników. Marka chciały zapewnić klientowi każdego z nowych 16 rynków obsługę na najwyższym poziomie i zachować luksusowe doświadczenie podczas zakupów. BVLGARI szukało oraz szkoliło pracowników do obsługi platformy online, znających odpowiedni język i umiejący obsłużyć klienta zapewniając doświadczenie luksusu. Jednak dzięki precyzyjnym szkoleniom marce się to udało, co w znaczący sposób przyczyniło się do sukcesu Bulgari na rynku e-commerce. 

BVLGARI otwiera się na Millennialsów 

W perspektywie kolejnych miesięcy w zamknięciu, jak i naturalnemu przekształcaniu się rynku i rozwojowi sektora e-commerce BVLGARI planuje dalszą ekspansję online, odpowiadając na potrzeby młodszych konsumentów – Millennialsów. Byli oni dotychczas pomijani przez markę zarówno pod względem asortymentu i komunikacji.

Obecnie to na tej grupie klientów luksusowy brand postanowił się skupić. Bulgari wypuściło do sprzedaży nową kolekcję zegarków Aluminium, przeznaczoną dla najmłodszych konsumentów marki. CEO BVLGARI przyznaje, że ta linia była pomysłem podyktowanym przez pandemię. Marka nie planowała tego projektu, jednak podczas rozwoju e-commerce i równoznacznym dotarciu do młodego pokolenia klientów projektanci dostrzegli nową potrzebę. Kupujący najczęściej przez internet, Millennialsi oczekują mody luksusowej, ale nowoczesnej, wpisującej się w światowe trendy, a taka jest właśnie nowa kolekcja zegarów od BVLGARI.

Dzięki wymuszonej przez COVID zmianie rynku BVLGARI zauważyło nowe możliwości sprzedaży. Mocne działanie w e-commerce i przyciągnięcie młodego konsumenta otwiera nowy rozdział w historii ponad 200-letniego brandu. 

>>> Przeczytaj również: Jak pandemia wpłynęła na rynek dóbr luksusowych w Polsce?