Answear.com może pochwalić się rekordowymi wynikami za 2021 rok, które przebiły dotychczasowe prognozy. Wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wypracował 281,9 mln zł sprzedaży online w IV kwartale 2021 roku, co oznacza wzrost o 77,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. – czytamy w raporcie spółki.
Sprzedaż online w całym 2021 r. wyniosła 721,2 mln zł i wzrosła o 66,6 proc. w porównaniu do 2020 r., co przełożyło się na osiągnięcie przychodów ze sprzedaży wg sprawozdawczości MSSF w kwocie 683,5 mln zł – wzrost o 66,9 proc. w porównaniu do 2020 r. Jak ujawnia najnowszy raport spółki, zaraportowana EBITDA osiągnęła wartość 46,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 22,9 mln zł. Osiągnięte w 2021 r. wyniki stawiają Answear.com w czołówce podmiotów z branży e-commerce fashion pod względem dynamiki rozwoju.
>>> Przeczytaj także: „Chcemy powiedzieć kobietom, że nie muszą być skromne” – Magdalena Dąbrowska, członek zarządu Answear.com o misji wspierania kobiet [WYWIAD]
Answear.com: dynamiczny rozwój nowe marki premium i kolejne rynki sprzedaży
– Miniony rok pod wieloma względami był dla nas przełomowy. Osiąnęliśmy rekordowe wyniki zarówno pod względem wzrostu sprzedaży jak i rentowności, pomimo że dla spółki był to rok duzych inwestycji i zagospodarowywania środków pozyskanych w IPO. Z dumą możemy stwierdzić, że w 2021 r. spełniliśmy wszystkie założenia komunikowane w prospekcie, realizując każdy z zapowiadanych celów, a niektóre nawet z nawiązką. Przede wszystkim dynamicznie zwiększyliśmy ofertę produktową z 87 tys. produktów znajdujących się w sprzedaży pod koniec 2020 roku do 145 tys. na koniec 2021 r. Planowane na okres 2-3 lat zwiększenie proponowanej klientom liczby 150 tys. produktów i 500 marek zrealizowaliśmy niemalże w całości w ciągu 1 roku. Ofertę powiększyliśmy głównie w segmencie marek premium oraz średniej półki cenowej, a nasi klienci mogą teraz wybierać spośród takich nowych marek jak: Penny Black, Max Mara Leisure, Victoria Beckham, Stella McCartney, Samsoe Samsoe, Sisley, United Colors of Benetton, Superdry, Boss, Paul&Shark, Tiger of Sweden, Aeronautica Militare, Marella, Eton, Lyle&Scott, Chiara Ferragni, Weekend Max Mara, Burton i wiele innych
– komentuje Krzysztof Bajołek prezes zarządu Answear.com.
Ponadto pod koniec roku rozpoczęliśmy budowę nowego segmentu produktów home&living dla osób szukających inspirujących produktów do domu i na prezenty. Oferta dostępna na Answear została starannie wyselekcjonowana, ograniczona do produktów pasujących do segmentu fashion i lifefstyle zgodnie z naszą strategią marketingową. Kontynuowaliśmy też rozwój marki własnej Answear_Lab, zwiększając jej sprzedaż w 2021 r. o 43% względem poprzedniego roku i powiększając liczbę produktów do ponad 10 tys.
W sposób istotny umocniliśmy pozycję Answear na rynku przeprowadzając trzy szeroko zasięgowe kampanie marketingowe z udziałem TV i video on-line na wszystkich rynkach na których spółka funkcjonuje. Otworzyliśmy też z sukcesem trzy nowe rynki – Grecję, Chorwację oraz Cypr – z potencjałem dotarcia do 15 milionów stosunkowo zamożnych mieszkańców
– dodaje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
>>> Przeczytaj również: „Rolą dużych marek o potężnych zasięgach jest prowadzenie odważnej komunikacji”. Rozmawiamy z Agą Korsak, dyrektorką marki Answear.LAB
Answear.com stawia na logistykę i rozwój IT
Rok 2021 r. to również okres dalszych inwestycji w infrastrukturę IT i logistykę. Spółka zwiększyła swoje zdolności operacyjne rozbudowując wielopoziomową antresolę i powiększając powierzchnię składowania w centrum logistycznym w Kokotowie do ponad 50 tys. mkw., oraz uruchamiając nowe studio foto -video. Answear jako spółka technologiczna, szczególny nacisk kładzie na rozwój systemów IT, posiada własny zespół deweloperów odpowiadających za projektowanie głównych systemów spółki.
W ubiegłym oku zakończony został proces przepięcia na nową własną platformę e-commerce z zaawansowanymi rozwiązaniami, wykorzystującymi osiągnięcia sztucznej inteligencji. Powyższe inwestycje, jak również uruchomienie aplikacji mobilnej na każdym z rynków, podnoszą sprawność operacyjną i poprawiają doświadczenie zakupowe klientów, co jest widoczne w znaczących wzrostach wskaźników operacyjnych takich jak konwersja, średnia wartość zamówienia, częstotliwość zakupów, czy powracalność klientów.
– Poczynione inwestycje w obszarze produktowym, marketingowym, uruchomienia nowych rynków, jak również w zakresie rozwoju infrastruktury systemowej IT i logistyki z pewnością będą katalizatorem dalszego wzrostu przychodów również w następnych latach i z powodzeniem powinny niwelować ewentualny brak sprzedaży na Ukrainie, lub okresowo zmmniejszony popyt konsumencki niektórych rynków. Udane otwarcia nowych ryków powodują, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w następnych latach będziemy kontynuować dalszą ekspansję zagraniczną, aby również w ten sposób zabezpieczyć sobie przyszłe wzrosty. Cieszymy się również z licznych nagród które zdobylismy w ostatnim czasie, jak również z wejścia spółki w skład indeksu sWIG80.
– dodaje Krzysztof Bajołek.
>>> Przeczytaj również: Answear angażuje się w pomoc humanitarną na Ukrainie