REKLAMA
agencja Tweed

“Najważniejsze, abyśmy nie pozostawali w tyle i reagowali na zmiany”. O perspektywach na rok 2023 opowiada Julia Nowicka z agencji Tweed

REKLAMA
REKLAMA

Agencja Tweed od 2003 roku zajmuje się promocją marek modowych. Jako jedna z pierwszych na polskim rynku przedzierała szlaki dla kolejnych agencji PR. O najważniejszych wnioskach z ubiegłego roku oraz nadziejach na kolejne miesiące, rozmawiamy Julią Nowicką, PR & Showroom Manager.

Jak podsumujesz 2022 rok w agencji Tweed?

Bardzo pozytywnie! Rok kończymy z uśmiechami na twarzy i dobrymi wibracjami. Myślę, że nasza praca wróciła w miarę do „normy” choć pojęcie to pojęcie zmieniło znaczenie w post pandemicznej rzeczywistości. Bardzo się cieszę, że udało nam się utrzymać portfolio Klientów, ale też podjąć się nowych współprac i wyzwań. 

Czy ten rok zmienił priorytety i potrzeby marek, z którymi pracujecie?

Zdecydowanie tak. Myślę, że ten rok stanowi kontynuację zmian, które rozpoczęły się wraz z wybuchem pandemii. Sytuacja na świecie jest bardzo dynamiczna, przez co konieczne jest ciągłe obserwowanie otoczenia oraz dostosowywanie się do niego. Niestety w ostatnim czasie branża dostała mocne ciosy: pandemia, wojna na Ukrainie, a następnie kryzys i ciągle rosnąca inflacja… To wszystko zmusza do zmian priorytetów i potrzeb zarówno ze strony marek, jak i konsumentów.

agencja Tweed

Największa niespodzianka w branży PR w 2022 roku to …

Dla mnie największą niespodzianką – i to tą pozytywną – było to, co działo się przy okazji wybuchu wojny na Ukrainie. Mimo smutnych okoliczności uważam, że rozmiar solidarności, wsparcia i wzajemnej pomocy był (i jest nadal) niesamowity. Moim zdaniem naprawdę branża mody zdała ten egzamin celująco, a marki i ludzie za nimi stojący wykazali się niezwykłym zrozumieniem i chęcią pomocy. Organizowanie zbiórek, noclegów, transportów etc. połączyło całą naszą branżę zarówno od strony marek, jak i agencji PR-owych.

Z jakiego projektu/ wydarzenia/ współpracy w roku 2022 jesteście najbardziej dumni?

Odpowiem najpierw ogólnie: jesteśmy przede wszystkim dumni z tego, że od tylu lat możemy opiekować się naszymi klientami i wspierać ich w działaniach PR-owych. Bardzo się cieszymy, że darzą nas zaufaniem. Natomiast gdybym miała wybrać jeden projekt, to chyba byłoby to śniadanie prasowe dla marki SEPT, które organizowaliśmy niedawno. Było to dla nas o tyle wyjątkowe wydarzenie, że właścicielki marki organizowały tego typu spotkanie po raz pierwszy. Jest nam niezwykle miło, że mogliśmy podjąć się tego zadania i wspólnie stworzyć coś wyjątkowego.

3 najciekawsze polskie kampanie z 2022 roku to…

Z pewnością na uwagę zasługuje wiosenno – letnia kampania Modivo pod hasłem „wyrażanie siebie zmienia świat”. Użyte technologie oraz futurystyczny klimat naprawdę robią wrażenie. Kolejną kampanią, która zapada w pamięć jest jesienno – zimowa kampania polskiej marki Bialcon, która zabiera nas w podróż do lat 70-tych. Cieszę się, że marka postawiła na mocne wzory i stylizacje, a wszystko tworzy spójną całość. Podając przykład spoza naszego agencyjnego podwórka – bardzo podoba mi się ostatnia kampania Zosi Chylak. Piękna sceneria uchwycona podczas spływu Dunajcem idealnie oddaje klimat schyłku lata. A same torebki – przepiękne! 

zimowa kampania Bialcon

Na jakie zmiany nastawia się branża PR w 2023 roku?

Myślę, że największym wyzwaniem jakie czeka nas wszystkich – nie tylko w branży mody – to nadciągający kryzys. Klienci będą coraz ostrożniej podchodzić do kwestii zakupowych. W kontekście zmian – najważniejsze jest to abyśmy nie pozostawali w tyle. Zmiany są i będą zawsze, dlatego trzeba być elastycznym i reagować w odpowiednim momencie. Bardzo ważne jest też to, aby umieć wyciągać wnioski oraz uczyć się na ewentualnych błędach. Czekamy z ciekawością i ekscytacją na to, co przyniesie kolejny rok.

Przeczytaj również: Właścicielki agencji MAD illustrators podsumowują 2022 rok. “Współpraca z artystami to dla marek synonim luksusu i zaplanowane działanie wizerunkowe”

REKLAMA
REKLAMA