noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

#CareerMonday: Jak napisać opis produktu, aby przyciągnąć klienta?

REKLAMA
noSlotData

Opis produktu w sklepie internetowym może mieć bardzo istotne znaczenie w kwestii decyzji o zakupie. Przyjrzyjmy się kilku strategiom, które pozwolą nam zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć klienta poprzez odpowiednie opisywanie produktów.

To, w jaki sposób przedstawimy i opiszemy rzeczy, które chcemy sprzedać, ma znaczący wpływ na przekonanie klienta do zakupów w naszym sklepie. Sklep internetowy w przeciwieństwie do stacjonarnego nie posiada sprzedawcy, który doradzi w wyborze asortymentu. Ekspedienta zastępuje opis produktu. Gość naszej witryny, który nie otrzyma potrzebnych informacji i odpowiedzi na pytania o produkcie, prawdopodobnie znajdzie inny sklep, a my w ten sposób stracimy klienta. Badanie dotyczące e-commerce, które wzięło pod lupę 255 stron internetowych wykazało, iż 20% niedokończonych zakupów jest rezultatem braku dobrego opisu produktu. Stwórzmy zatem sklep internetowy, w którym doradzamy i zapewniamy rzetelne informacje o naszej ofercie.

Określ grupę odbiorców

Pisząc opis produktu zastanów się, kim jest twój klient. Znajdź grupę odbiorców. Gdy próbujemy zainteresować wszystkich, kończy się na tym, że nie zainteresujemy nikogo. Zamiast skupiać się na każdym potencjalnym kliencie, pomyśl o jednym idealnym i napisz opis dla niego. Korzystaj ze słownictwa, które będzie dopasowane pod jego potrzeby. Zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy. Potraktuj miejsce na opis produktu, jak przestrzeń do konwersacji z klientem.

Najpierw stwórz obraz idealnego klienta w wyobraźni – radzi Krista Fabregas, specjalistka od e-commerce w firmie Fit Small Business. Zobacz kim jest, co robi, jak spędza czas wolny. Pomoże w tym spisanie dokładnego profilu docelowego odbiorcy. Posiadanie solidnego obrazu klienta ułatwia nawiązanie więzi i rozmowy.

Oprócz podstawowej analizy grupy odbiorców możesz wykorzystać analitykę Google czy monitoring Internetu. Przy pomocy tych narzędzi będziesz w stanie na bieżąco monitorować komentarze i rozmowy w sieci, dotyczące produktów, które sprzedajesz.

>>> Przeczytaj również: #CareerMonday: Czego nie mówić podczas rozmowy o pracę?

Pisz autentycznie

Kolejną ważną strategią jest autentyczność opisu. Klient nie chce czytać, że dany produkt jest najlepszy na rynku. Oczywistym jest, że dla każdego sprzedawcy jego produkt będzie tym jedynym, który mógłby opisać wszystkimi możliwymi pozytywnymi epitetami. Zbyt duża liczba mocnych słów jak “wspaniały”, “znakomity”, “idealny” może wywołać efekt odwrotny od zamierzonego. Klient czytając taki opis zareaguje raczej z przekonaniem, że o produkcie nie można napisać nic szczegółowego i czegokolwiek, co odróżni go od innych konkurencyjnych produktów. Po co więc miałby po to sięgnąć?

Oczywiście nie należy wyzbyć się pozytywnych epitetów z opisu, ale trzeba poprzeć je odpowiednimi argumentami. Napisz, dlaczego dany produkt jest lepszy od konkurencyjnych na rynku. Zamiast pustych zalet, możesz wypisać jego cechy i korzyści, które z nich wypływają. Najważniejsze jest zapewnienie klienta o prawdziwych danych poprzez autentyczność i rzetelną informacje. Nie zapomnij też o szczegółach: wiadomo, że produkt dla każdego równocześnie jest dla nikogo. Do kogo więc kierowany jest twój produkt? Z jakim stylem życia się wiąże? W jakich warunkach spełni się najlepiej?

David Ogilvy, jeden z najbardziej znanych twórców reklamy, podaję listę słów, które wywierają największy wpływ na odbiorcę. Wśród nich znalazły się wyrazy takie jak: nagle, teraz, przedstawić, ogłosić, sensacyjny, rewolucyjny, cud, magia, szybki. Ogilvy twierdzi, iż używanie tych słów urzeka czytającego i zachęca go do podjęcia działania. Warto spróbować wykorzystać powyższą strategie w opisie produktu.

Wykorzystaj opinie innych

Gdy klient nie jest pewny zakupu, zwykle sugeruje się opiniami innych i oceną produktu przez pozostałych konsumentów. Im więcej dobrych słów może przeczytać, tym bardziej jest skłonny do zakupu. Brak jakiejkolwiek opinii często powoduje szybkie wycofanie z decyzji. Warto wykorzystać te strategie w opisie przedmiotu, poprzez dodanie pozytywnej wypowiedzi klienta w jego charakterystyce.

Zdjęcie zadowolonego klienta będzie dodatkowym atutem zamieszczonego cytatu. Możesz także postarać się o opinię osoby z danej branży, której wypowiedź podwyższy wartość sprzedawanego produktu.

Spraw, aby opis był czytelny

Opis produktu musi wyglądać zachęcająco dla czytelnika. Typowy blok tekstu odstraszy większość osób. Jak można zaciekawić klienta strukturą tekstu? Po pierwsze pisz krótkie, zwięzłe zdania. Podobnie zrób z akapitami, gdyż przestrzeń między nimi wygląda korzystniej niż długi ciąg zdań. Cechy produktu i korzyści z nich płynące wyróżnij, pogrub lub wypunktuj, aby odbiorcy przede wszystkim na nie zwrócili uwagę.

Neil Patel, uznawany przez “The Wall Street Journal” za jednego z najbardziej wpływowych przedsiębiorców radzi, aby używać list punktowych. Ludzie uwielbiają czytać pobieżnie i jedynie przeglądać informacje. W czasach natłoku informacji, tylko garstka osób ma czas, aby czytać wszystko, co znajdzie w sieci. Większość chce dostać najważniejsze informacje w pierwszej kolejności. Wypunktowanie w opisach zapewnia przejrzysty sposób zaprezentowania najbardziej istotnych danych – dodaje Patel. Pamiętaj, aby trzymać się podobnej formy opisu przy każdym produkcie, aby klient mógł z łatwością odnaleźć się przeszukując ofertę sklepu.

Zadbaj o zdjęcie

Sam opis jest bardzo istotny, ale bez dobrego zdjęcia nie przyciągniemy klienta. Jak wyróżnić nasz produkt od tych na zdjęciach konkurencji? Alternatywą dla standardowych fotografii mogą być coraz częściej spotykane filmy ukazujące produkt. Przyciągają uwagę klienta bardziej niż zdjęcie i dają możliwość ujrzenia przedmiotu w użytku. Dobrze przemyślane mogą pozostać w pamięci na dłużej.

Zdjęcia produktu także warto wyróżnić na tle ogromu zdjęć produktów w sieci. Większość sklepów przedstawia asortyment na białym tle. Gdy klient widzi na każdej witrynie internetowej to samo, nagła zmiana przyciągnie jego uwagę. Spróbuj pokazać produkt w sytuacji codziennego użytkowania. Stroje kąpielowe będą ciekawiej wyglądały na modelkach na plaży, a akcesoria domowe w przytulnie urządzonym mieszkaniu zamiast w studiu.

W dzisiejszym świecie, kiedy przypływ informacji w sieci jest szybszy niż kiedykolwiek, a ludzie przeglądają treści w pośpiechu, warto skupić się na dopracowaniu opisów produktów. Dobrze napisany opis jest inwestycją, która się zwróci. Klient, o którego zadbamy, będzie zadowolony z udanych zakupów i wróci po więcej.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES