noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Na zdjęciu sklep vintage.

Gdzie sprzedawać ubrania, w których już nie chodzimy?

REKLAMA
noSlotData

Każda pora roku oznacza czystki w szafie i odłożone na bok torby ubrań. Intensywne porządki odsłaniają ilość rzeczy, które dawno przestały nam się podobać i niechętnie z nich korzystamy. Niestety, miejsce w szafie nie powiększa się wraz z przybywaniem ubrań, dlatego w duchu minimalizmu i less waste, warto regularnie się ich pozbywać. Gdzie najlepiej sprzedawać nienoszone już ubrania? 

Przeczytaj również: Jak sprzedawać ubrania na Vinted? Poradnik, z którego dowiedziecie się, jak robić to dobrze

Dobrze jest spojrzeć na własną garderobę z innej perspektywy – to, co nie podoba się nam, może idealnie wpasowywać się w cudzy styl. Szczęście drugiej osoby to tylko jedna z licznych korzyści, którą niesie za sobą sprzedawanie ubrań. Oddawanie tekstyliów jest równoznaczne z redukowaniem ilości wytwarzanych przez nas odpadów – dzięki sprzedaży ubranie otrzymuje drugie życie i nie ląduje na wysypisku. W zamian za przekazanie starych rzeczy otrzymamy kilka groszy, które przybliżą nas do kupna nowych elementów garderoby, a w szczególności tych, które od dłuższego czasu widnieją na liście życzeń. Wbrew pozorom, sprzedawanie ubrań przez aplikacje internetowe czy z pomocą stacjonarnych komisów nie jest trudne i wymaga jedynie cierpliwości. Poniższa lista ułatwi Wam znalezienie odpowiedniej metody na sprzedanie nieużywanych już ubrań.

Aplikacja Vinted – na czym polega?

Vinted to bez dwóch zdań najpopularniejszy portal internetowy, który służy do sprzedaży ubrań. Łączy funkcje internetowego second handu, serwisu modowego i forum dla użytkowniczek. Strona umożliwia sprzedaż, wymianę, a czasem również oddanie ubrania. Każdy użytkownik może wystawić komentarz sprzedającemu i na odwrót – opinie uwiarygodniają profile i ułatwiają ich weryfikacje.

Założenie konta na Vinted jest darmowe, a transakcje mogą odbywać się za pośrednictwem aplikacji, dzięki czemu mamy pewność, że po wysłaniu przesyłki pieniądze bezpiecznie do nas dotrą. Każdy użytkownik ma dostęp do opcji „Portfel”. Gdy transakcja dochodzi do skutku, pieniądze trafiają trafiają do wspomnianego portfela i do czasu otrzymania przesyłki przez kupującego są w zawieszeniu na koncie sprzedawcy. Po udanej sprzedaży, mamy dwie opcje – możemy zostawić pieniądze w „Portfelu Vinted” i wydać je na zakupy bądź wybrać przelew na konto. Portal współpracuje z Inpostem oraz Paczką Orlen, dlatego dostawy zazwyczaj przebiegają bez większych komplikacji.

Przeczytaj także: Najciekawsze niszowe marki z programem resale’owym. Kupicie w nich ubrania z drugiej ręki

Inne aplikacje do sprzedaży ubrań

Korzystną funkcją dla sprzedawców jest tworzenie zestawów za pośrednictwem portalu Allegro. Wystarczy wybrać kilka przedmiotów, które są ze sobą spójne i utworzyć komplet – opcja jest dostępna w zakładce Allegro „Zestawy”. Metoda uatrakcyjnia ofertę i pozwala klientowi wzbogacić się o kilka rzeczy jednocześnie przy pojedynczej płatności za przesyłkę. Natomiast my nie musimy przygotowywać oddzielnych paczek.

Zestaw musi być spójny estetycznie oraz funkcjonalnie, dlatego nie powinniśmy mieszać ze sobą sukienki rozmiaru XS i bluzki w rozmiarze XXL – naszym docelowym klientem jest przecież jedna osoba. Jeśli nie wiesz jak stworzyć atrakcyjny komplet, zainspiruj się dziewczynami z Instagrama czy z blogów modowych. Przykładowo, blogerka Kasia Szymków na jestemkasia.com zestawia ze sobą ubrania w spójny i przejrzysty sposób, jak poniżej.

Innymi portalami do sprzedaży ubrań są m.in. Olx i Gumtree. Co prawda serwisy, podobnie jak Allegro, obsługują handlowanie różnymi produktami, ale część użytkowników poszukuje tam także odzieży (szczególnie markowej). Dzięki wyszukiwarce istnieje duże prawdopodobieństwo, że potencjalny nabywca mieszka w okolicy i będzie mógł odebrać produkt osobiście. To korzystna opcja, szczególnie, jeśli zależy nam na szybkim wydaniu niepotrzebnych ubrań.

Jak sprzedawać ubrania na mediach społecznościowych?

Tę metodę stosują przede wszystkim użytkownicy Instagrama. Dodając zdjęcie lub krótki filmik jesteśmy w stanie dobrze zaprezentować produkt. Podajemy cenę, wady i zalety, a potencjalnych klientów przekierowujemy do wiadomości prywatnej. Wygodna metoda sprzedaży najlepiej sprawdza się u osób z dużą ilością obserwatorów. Im większą popularnością odznaczamy się na Instagramie tym lepiej będzie nam sprzedać zbędne ubranie. Poza tym, ubrań nie trzeba sprzedawać z konta prywatnego – mnóstwo osób tworzy instagramowe konta biznesowe, na których publikują zdjęcia ubrań do sprzedaży. Założenie takiego profilu i regularne dbanie o jego wizerunek pozwala na zrzeszenie społeczności, która nieustannie poszukuje używanych i modnych ubrań.

Facebook również może być dobrym punktem sprzedażowym. Na portalu społecznościowym istnieją grupy, które zrzeszają kupców i sprzedawców. Bardzo często są to strony mocno określone i działają np. w obszarze konkretnego miasta (np. Sprzedaż Detaliczna Odzieży Używanej Warszawa)

Gdzie oddać nieużywane ubrania?

Sprzedaż ubrań niekoniecznie musi odbywać się za pośrednictwem Internetu. Ubrania można oddać do secondhandów, które przyjmują ubrania od osób prywatnych do swojego asortymentu. W ten sposób działają komisy. Nie każdy second hand ma takie same preferencje. Zanim przyniesiesz swoje ubrania do komisu, najpierw sprawdź czy dane miejsce przyjmie Twój towar (jeśli np. nie jest markowy, albo styl ubrania nie odpowiada filozofii sklepu), a następnie zajmij się wyceną. Gdy już to zrobisz, osoba prowadząca komis doda do tej ceny swoją marżę, podwyższając ostateczną cenę o około 30%. Podpisuje się umowę, która wygasa po określonym czasie: zazwyczaj jest to okres miesiąca. W przypadku, gdy ubrania nie zostaną sprzedane, wracają do właściciela. Za wystawienie swoich rzeczy w komisie nie ponosi się żadnych kosztów.

Przeczytaj również: Jak działają sklepy charytatywne i czym różnią się od lumpeksów?

Jednym z popularniejszych komisów w Polsce jest obecnie Bazar Miejski, z butikami w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku. Bazar wygląda jak sklep z wyselekcjonowanymi ubraniami vintage, natomiast w rzeczywistości cały asortyment pochodzi z szaf prywatnych sprzedawców. W sklepie znajdziecie piękne ubrania, buty, torby i inne akcesoria.

Pierwszym krokiem do wystawienia rzeczy w Bazarze MIejskim jest założenie konta na stornie firmy. Wybieramy rozmiar regału, którego potrzebujemy, a następnie przesyłamy zdjęcia ubrań z krótkim opisem (rozmiar, marka). Wynajęcie wieszaka jest płatne (ceny są zależne od wielkości regału i czasu, na jaki chcemy wynająć miejsce). Podobnie jak w przypadku tradycyjnych komisów, po wycenie odnosimy rzeczy do sklepu, jednak w tym przypadku nasza wycena musi zawierać 20% z ceny, które odprowadzi do Bazaru. A jeśli nic się nie sprzeda – wówczas sprzedawca nie ponosi żadnych kosztów.

Targi vintage – jak to działa?

Targi vintage są popularnymi praktykami, szczególnie w dużych miastach. Organizatorzy ogłaszają za pośrednictwem mediów społecznościowych, że wynajęli miejsce, w którym odbędą się targi (w Warszawie jest to zazwyczaj Elektrownia Powiśle, Kino Luna lub sala w Pałacu Kultury i Nauki), a następnie przyjmują zgłoszenia od wystawców. Wystawienie swojego wieszaka wiąże się z opłatą, często niemałą. Natomiast jeśli macie w domu ładne i modne ubrania, kwota może zwrócić się w zysku ze sprzedaży.

Na czym polega portal Keep the label?

Dla fanów dobrego designu i wysokiej jakości ubrań powstał portal Keep the label, gdzie zakupimy specjalnie wyselekcjonowane marki. Znajdziemy tutaj wiele znanych metek od firm takich jak Prada, Chanel, Acne Studios, Celine, Stella McCartney, Versace, Louis Vuitton, Gucci czy Balenciaga.  Keepthelabel jest pośrednikiem pomiędzy sprzedawcą a klientem. Tutaj nie musimy się martwić o dobre zdjęcie czy interesujący opis. Zrobi to za nas pośrednik, który zadba o prawidłowy przebieg transakcji od początku do końca. Nie jesteśmy obciążeni żadnymi obowiązkami, jedyne co musimy wykonać to zgłosić na portal chęć sprzedaży oraz spakować i wysłać nasz produkt.  

Jak skutecznie sprzedawać używane ubrania?

  1. Dobra prezentacja: Zadbaj o dobre jakościowo zdjęcia ubrań, najlepiej w naturalnym świetle, aby było dobrze widoczne.
  2. Opis i szczegóły: Opisz ubrania szczegółowo, podając rozmiar, markę, stan oraz wszelkie istotne informacje.
  3. Ustal cenę: Sprawdź ceny podobnych ubrań na różnych platformach, aby ustalić konkurencyjną, ale realistyczną cenę.
  4. Wybierz odpowiednią platformę: Wybierz platformę sprzedażową lub aplikację, która najlepiej odpowiada twoim potrzebom i preferencjom.
  5. Promocja: Udostępnij ogłoszenie o sprzedaży na swoich mediach społecznościowych, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych kupujących.

Przeczytaj też: Dlaczego ceny w lumpeksach coraz częściej dorównują tym w sieciówkach?

Zdjęcie główne: pexels.com

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

1 thought on “Gdzie sprzedawać ubrania, w których już nie chodzimy?”

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES