noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Moda online nad Wisłą. Allegro ujawnia preferencje zakupowe Polaków w 2024 roku [RAPORT]

REKLAMA
noSlotData

Jak Polacy kupują ubrania online? Odpowiedź na to pytanie nie jest już tajemnicą. Allegro przedstawia najnowszy raport „Kierunek Moda”, który stanowi esencję wiedzy o najnowszych trendach i preferencjach zakupowych.

Artykuł sponsorowany

Polacy pokochali zakupy online. Badania SW Research potwierdzają, że korzystamy z nich wyjątkowo często. Aż 70% z nas dokonuje ich regularnie, a 93% przynajmniej raz na kilka miesięcy. 

Kategorią, którą upodobaliśmy sobie szczególnie jest moda. Szeroka dostępność światowych trendów, atrakcyjne ceny czy łatwość i szybkość dokonywania transakcji zdecydowanie zachęcają do zakupowych poszukiwań w sieci. Analizy przeprowadzone w 2024 roku wskazują, że to właśnie moda dominowała wśród najpopularniejszych kategorii wyszukiwanych w sieci. Po zaobserwowanym w czasie pandemii spowolnieniu, sektor e-commerce związany z odzieżą i obuwiem wykazuje obecnie silne tendencje wzrostowe. Okazuje się, że 68% polskich konsumentów dokonuje co najmniej czterech zakupów odzieżowych rocznie. Szczególnie aktywna jest młoda generacja w wieku 16-24 lata, wśród której aż 28% nabywa ponad 12 produktów odzieżowych w ciągu roku. 

Polacy pokochali Allegro. Dla co piątej osoby to ulubione miejsce zakupów modowych

Dynamicznie rozwijający się rynek mody online w Polsce ma swojego niekwestionowanego lidera. Badania przeprowadzone przez agencję Minds&Roses potwierdzają, że Allegro jest platformą, której Polacy ufają najbardziej. 39% respondentów wskazało Allegro jako pierwsze miejsce, gdzie szukają odzieży i akcesoriów online. Co więcej, 68% ankietowanych dokonało już zakupów modowych na tej platformie, a dla 20% jest to ulubiony wybór. Te imponujące liczby znajdują odzwierciedlenie w statystykach platformy: ponad 630 milionów wizyt rocznie w kategorii moda oraz średnio 134 sprzedane produkty na minutę. Warto podkreślić, że Allegro jest również pierwszym punktem odniesienia dla wielu konsumentów, którzy rozpoczynają swoje poszukiwania modowych inspiracji właśnie na tej platformie.

Aż 33% kupujących online zaczyna proces zakupowy na Allegro. Nie bez przyczyny – oferujemy szeroki wybór produktów, co ceni 79% badanych, a jednocześnie kupujący wiedzą, że mogą ufać zakupom na Allegro, na co wskazuje 76% respondentów. Współpracujemy z licznymi renomowanymi markami i oficjalnymi dystrybutorami. Tylko w pierwszej połowie roku na naszej platformie pojawiło się blisko 50 nowych oficjalnych sklepów marek. Konsumenci doceniają też różnorodne metody dostawy (81%), konkurencyjne ceny (68%) oraz dokładne opisy produktów (69%)

– powiedziała Katarzyna Wosiek, dyrektorka kategorii moda w Allegro.

Jak Polacy dokonują zakupów modowych w 2024 roku?

Analiza zachowań konsumenckich w branży modowej w Polsce w 2024 roku wskazuje na dominację podejścia pragmatyczno-racjonalnego. Głównymi motywatorami zakupów są: potrzeba odświeżenia garderoby, atrakcyjne promocje oraz zużycie posiadanych ubrań.  Młodzi konsumenci częściej kierują się impulsem oraz poszukują inspiracji w mediach społecznościowych, czerpiąc trendy od influencerów i celebrytów.

Rośnie popularność zakupów mobilnych, a aplikacje takie jak Allegro stają się głównym kanałem nabywania odzieży. Z aplikacji Allegro korzysta już ponad 17 mln użytkowników, w tym 72% kupujących artykuły modowe online.

Łatwe i szybkie zwroty są kluczowym elementem budowania pozytywnego doświadczenia klienta w e-commerce. Aż 46% konsumentów korzysta z możliwości zwrotu zakupionych produktów, co świadczy o znaczeniu tego aspektu dla decyzji zakupowych. Najczęstszymi powodami zwrotów są nieodpowiedni rozmiar oraz rozbieżność między oczekiwaniami klienta a rzeczywistym produktem. Aby sprostać tym oczekiwaniom, platformy zakupowe jak Allegro oferują programy lojalnościowe, takie jak Allegro Smart!, które zapewniają darmowe i nielimitowane zwroty, zwiększając tym samym satysfakcję klientów i lojalność wobec marki.

Czego poszukują klienci Allegro? Najnowsze trendy zakupowe 2024

Współczesny rynek mody charakteryzuje się rosnącym zapotrzebowaniem na produkty spersonalizowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. Konsumenci oczekują nie tylko atrakcyjnego designu, ale także szerokiej gamy rozmiarów i fasonów, które odpowiadają różnorodnym typom sylwetki. Dane z platformy Allegro potwierdzają ten trend, wskazując na dynamiczny rozwój segmentu mody plus size. Klienci w tej kategorii wykazują dwukrotnie wyższą aktywność zakupową niż średnia, generując jednocześnie dwukrotnie większe przychody. Ponadto, Allegro jest postrzegane jako platforma oferująca najszerszy wybór produktów w trudno dostępnych rozmiarach, zarówno w przypadku odzieży, jak i obuwia.

Śledzenie trendów jest kluczowe w budowaniu świadomości marki i efektywnej komunikacji z konsumentem. Widzimy, że coraz więcej z nich dociera do Polski z Azji – popularne stają się na przykład streamingi zakupowe czy pop-up store’y – podkreślaKatarzyna Wosiek. Sezonowość, odpowiedzialność społeczna oraz rosnąca popularność rzeczy z drugiej ręki to również zjawiska, które kształtują zachowania zakupowe Polaków.

Allegro nie pozostaje również obojętne na kwestie zrównoważonego rozwoju. W ramach swojej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, platforma promuje inicjatywy sprzyjające gospodarce obiegu zamkniętego. Doskonałym przykładem jest Allegro Lokalnie, które umożliwia użytkownikom drugie życie niechcianych ubrań i akcesoriów, przyczyniając się do redukcji ilości odpadów tekstylnych.

Pobierz pełen raport Allegro “Kierunek Moda” TUTAJ

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES