Grupa Pepco w specjalnie wydanym komunikacie przedstawiła raport finansowy za III kwartał roku obrotowego 2023/2024. Brytyjski podmiot zdaje się być zadowolony z wyników wypracowanych w omawianym okresie. Jego zdaniem są one ważnym krokiem do podtrzymania długoterminowych założeń.
Przeczytaj również: Noble Securities zmienia cenę docelową akcji Pepco Group
Grupa Pepco: wyniki III kwartał 2024
W III kwartale roku obrotowego 2023/24, zakończonym 30 czerwca, grupa Pepco miała 1.481 mln euro przychodów. To oznacza ich wzrost o 7,6 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego. W tym czasie przychody sieci Pepco wyniosły 929 mln euro (+12,6 proc. rdr przy stałym kursie walutowym), przychody Poundland Group 480 mln euro (-2,7 proc.). W przypadku Dealz odnotowano wzrost o 23,3 proc. do 72 mln euro. Przychody grupy w ujęciu LFL za III kwartał spadły o 4,3 proc.
– Patrząc w przyszłość, grupa jest nadal przekonana, że w tym roku finansowym osiągnie bazowy wynik EBITDA w wysokości około 900 mln euro i zakończy rok z rosnącą sprzedażą w ujęciu porównywalnym w ramach naszej kluczowej działalności pod marką Pepco –powiedział Andy Bond, przewodniczący wykonawczy Pepco Group Liczba netto otwarć nowych sklepów w III kwartale zatrzymała się na 37 (w bieżącym roku obrotowym wyniosła 326). Jak podano, grupa pozostaje na dobrej drodze do uruchomienia ok. 400 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2024. Na koniec czerwca sieć salonów sprzedażowych grupy liczyła 4.882 lokalizacje.
I, II i III kwartał roku obrotowego. Szczegółowe wyniki grupy Pepco
Narastająco, po trzech kwartałach, Pepco Group ma 4.681 mln euro przychodów. To oznacza ich wzrost o 10 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego. Przychody sieci Pepco po trzech kwartałach wyniosły 2.915 mln euro. Były więc wyższe o 13,2 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 1.535 mln euro (+1,6 proc.), a przychody Dealz wyniosły 231 mln euro (+36,2 proc.).
Przeczytaj również: Esotiq & Henderson prezentuje wyniki za I półrocze 2024. Przychody na dużym plusie
– Przychody grupy w ujęciu porównywalnym w trzecim kwartale były poniżej naszych oczekiwań, częściowo ze względu na czynniki makro, takie jak trwające zakłócenia w łańcuchu dostaw, oraz kwestie wewnętrzne, w tym wolniej sprzedające się starsze kolekcje, które są obecnie wyprzedawane, a także przejście na odzież i towary ogólne z oferty produktowej Pepco w Poundland i Dealz. Aktywnie zwiększamy dostępność i poszerzamy zakres oferowanego przez nas asortymentu. Spodziewamy się, że korzyści wynikające z tych działań zobaczymy w nowym roku obrotowym – podsumował Andy Bond.
Zdjęcie główne: mat. prasowy