noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

LPP publikuje wyniki za I kwartał 2024. Spółka wypracowała ponad 4,3 mld zł przychodu, dwucyfrowy wzrost sprzedaży oraz rekordowy zysk operacyjny

REKLAMA
noSlotData

Wiosenne propozycje modowe projektantów gdańskiej spółki spotkały się z pozytywnym przyjęciem klientów, dzięki czemu LPP poprawiło kwartalne wyniki, osiągając w analizowanym okresie ponad 4,3 mld zł przychodu. Ponad 18 proc. wzrost sprzedaży r/r pokazuje, że spółka ma realną możliwość zrealizować ambitne cele biznesowe na ten rok.

Przeczytaj również: Grupa CCC na plusie. Zysk netto na poziomie 50,5 mln zł [wyniki za I kwartał 2024]

Wyniki finansowe spółki LPP: I kwartał 2024

W I kwartale roku obrotowego 2024/25 spółka LPP wypracowała 276 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 110 mln zł przed rokiem. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 282,7 mln zł zysku. W omawianym okresie jej zysk operacyjny wyniósł 411 mln zł, a EBITDA 795 mln zł. Przychody grupy znalazły się na poziomie 4,306 mld zł (wzrost o 18,3 proc. rdr), podczas gdy rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 4,42 mld zł. Przed rokiem LPP miało 3,639 mld zł przychodów, 231 mln zł EBIT i 551 mln zł EBITDA. 

Zrozumienie oczekiwań klienta jest kluczem do tego, by nasz biznes mógł się dalej rozwijać. Mamy ambitne plany ponad 20 proc. wzrostu sprzedaży na ten rok, ale i mocne podstawy do tego, by wierzyć, że uda nam się je zrealizować. Zdecydowanie cieszy nas pozytywne przyjęcie naszych propozycji wiosennych, zwłaszcza że w skali całego rynku nastroje konsumenckie są raczej umiarkowane, w szczególności w kanale online. Nasze wyniki skutecznie opierają się niekorzystnym tendencjom. Zarówno w sprzedaży tradycyjnej, jak i internetowej notujemy dwucyfrowe wzrosty, co pokazuje, że mamy dobre wyczucie stylu, oczekiwań klientów i tego, jak powinny wyglądać nowoczesne zakupy – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Przeczytaj również: Najcenniejsze marki świata 2024. Wartość jednej z nich przekroczyła bilion dolarów [ranking]

Całoroczne cele LPP. Jakie są założenia spółki?

W opublikowanym raporcie spółka LPP poinformowała o podtrzymaniu celu osiągnięcia w roku finansowym 2024/25 ok. 21 mld zł sprzedaży i 52-53 proc. marży brutto na sprzedaży. Producent odzieży zakłada zwiększenie powierzchni o 25 proc. rdr, priorytetowo traktując rozwój salonów marki Sinsay.

Jednocześnie, jak podano, spółka zakłada utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/sprzedaż poniżej 40 proc.). Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 1,5 mld zł, z tego 1,2 mld zł na sklepy. Dodatkowo LPP chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia i nie ma planów rolowania obligacji.

W realizacji planów na 2024 umacnia grupę dobra perspektywa II kwartału, wynikająca z pozytywnego przyjęcia kolekcji letniej przez klientki/klientów oraz wzrostu sprzedaży rdr w okresie od 1 maja 2024 do 10 czerwca 2024 19 proc. w walutach stałych, a także realizacji zaplanowanych otwarć sklepów w II kwartale – czytamy w raporcie.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES