noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

To tam Polacy wydają najwięcej. „Aż do 78 proc. w przypadku tych artykułów” [raport]

REKLAMA
noSlotData

W większość kategorii produktowych ponad 60 proc. budżetu na zakupy Polacy wydają w centrach handlowych – wynika z raportu „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” zrealizowanego przez międzynarodową agencję badawczą GFK, pod patronatem Polskiej Rady Centrów Handlowych. 

Przeczytaj również: Dramat handlowców z Marywilskiej 44. „Straciłem dorobek całego życia”

Gdzie Polacy robią największe zakupy?

Wyniki badania „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” pokazują, gdzie Polacy realizują swoje zakupowe budżety. Okazuje się, że w większości kategorii produktowych najwięcej wydajemy podczas korzystania z salonów sprzedażowych znajdujących się w centrach handlowych.

– Polacy bardzo chętnie robią zakupy w centrach handlowych, zostawiając w nich większość swojego budżetu na wydatki. W zależności od kategorii produktu jest to od 26 proc. w przypadku zakupów spożywczych, aż do 78 proc. wydatków w przypadku artykułów wystroju i wyposażenia wnętrz. Do bardzo popularnych kategorii kupowanych w centrach handlowych należą też obuwie i akcesoria skórzane (69 proc.), odzież (6 proc.), sport i elektronika (po 66 proc.). Pokazuje to wyraźnie jak ważną i silną pozycję ma handel stacjonarny. Szczególnie centra handlowe, skupiające pod swoimi dachami najlepsze marki i tworzące destynacje zakupowe. Ciągle silne i pełniące znaczącą rolę w handlu omnikanałowym – komentuje Przemysław Dwojak, Senior Director w GfK.

Polska Rada Centrów Handlowych opublikowała informacje dotyczące rozwoju powierzchni sprzedażowych w naszym kraju. Zgodnie z treścią raportu w fazie planowania, przygotowywania inwestycji bądź budowy jest ponad 1,2 mln mkw. GLA (powierzchnia najmu brutto).
fot. Pexels

Dlaczego najwięcej pieniędzy zostawiamy w centrach handlowych?

Z omawianego badania wynika, że w centrach handlowych klienci doceniają możliwość zobaczenia, sprawdzenia czy przymierzenia towaru przed zakupem. To, jako zaletę zakupów w stacjonarnych, wskazało aż 63 proc. respondentów. Zwracali oni też uwagę na szeroką ofertę na różnych poziomach cenowych (45 proc.). Liczy się dla nich również wygoda i efektywność zakupów w galeriach handlowych (42 proc.).

Warto też spojrzeć na wyniki badania z punktu widzenia potencjalnego najemcy powierzchni handlowej. Badanie udowadnia wysoką efektywność centrów handlowych jako kanału sprzedaży. W większości kategorii produktowych ponad 50 proc. wizyt klientów w sklepie stacjonarnym kończy się zakupem. Zdecydowany prym wiodą produkty z kategorii zdrowie i uroda (75 proc.), artykuły dla dzieci (70 proc.) oraz odzież (64 proc.).

Przeczytaj również: Rynek e-commerce w I kwartale 2024: Tempo wzrostu słabnie, ale lojalność wobec marek rośnie [raport]

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES