noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

W 2023 roku Answear.com wypracował 29-proc. wzrost przychodów. „Stawia to nas wśród najszybciej rosnących fashion e-commerce w Europie”

REKLAMA
noSlotData

Spółka Answear.com poinformowała o wynikach wypracowanych w 2023 roku. Jak się okazało, trudne warunki geopolityczne oraz inwestycja w markę PRM nie przeszkodziły e-commerce’owi w wypracowaniu dynamicznego wzrostu przychodów, a także utrzymania rentowności na zadowalającym poziomie.

Przeczytaj również: Które marki Polacy kochają najbardziej? Ranking zaufania i rozpoznawalności

Answear – wyniki finansowe 2023

Miniony rok był okresem pełnym wyzwań z racji na wymagającą sytuację makroekonomiczną oraz geopolityczną. W ostatnim okresie musieliśmy się też zmierzyć z wieloma innymi przeciwnościami, z którymi poradziliśmy sobie bardzo dobrze, o czym świadczy wzrost naszego biznesu o ponad 29 proc. rdr., co stawia to nas wśród najszybciej rosnących fashion e-commerce w Europie zostawiając daleko w tyle konkurencje – tłumaczy Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

W 2023 roku Answear.com odnotował wzrost przychodów o 29 proc. rdr. do 1,26 mld zł. Marża brutto zwiększyła się rok do roku o 28 proc. do 500 mln zł. Zauważmy, że w omawianym okresie rentowność spółki wciąż obciążona była kosztami wynikającymi z sytuacji gospodarczej oraz znacznych inwestycji wewnętrznych. Przyczyniło się to do 8,5 proc. spadku rok do roku EBITDA do 57 mln zł. Dodajmy, że na poziomie EBITDA marka PRM osiągnęła ujemny wynik w kwocie -11,5 mln zł, EBITDA Answear.com z wyłączeniem marki PRM wzrosła o 10 proc. rdr. do 68 mln zł.

Przeczytaj również: Trigon DM podtrzymuje rekomendację “kupuj” dla polskiego producenta odzieży

Inwestycje spółki Answear.com w 2023 roku

W 2023 r. dokonaliśmy istotnej inwestycji przejmując dwa brandy PRM i Sneakerstudio. Była to dla nas strategiczna decyzja umożliwiająca nam wejście w całkiem nowy, perspektywiczny i dynamicznie rosnący segment luxury-streetwear. Pozwalająca także na dotarcie do nowej grupy konsumentów z wykorzystaniem licznych synergii operacyjnych na linii Answear.com i nowo przejęte marki. Warto podkreślić, iż transakcja odbyła się bezgotówkowo i po atrakcyjnej wartości. Jednakże przejęte aktywa wymagają dalszych inwestycji w rozwój, czasu i nakładów pracy zanim zaczną procentować – opowiada Krzysztof Bajołek.

W 2023 roku spółka Answear.com podjął szereg działań mających na celu rozwój marki PRM. W ramach tego z sukcesem uruchomiając 12 nowych sklepów internetowych na wszystkich rynkach, gdzie prowadzi swoją działalność. Dodatkowo od czerwca, PRM wzbogaciło swoją ofertę o 38 nowych marek, a proces pozyskiwania kolejnych wciąż trwa.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES