New Balance, jeden z najbardziej topowych producentów obuwia sportowego ostatnich lat, ogłasza krok w stronę zrównoważonego rozwoju. Amerykański detalista będzie prowadził sprzedaż swoich używanych sneakersów. To decyzja mająca na celu wydłużanie cyklu życia produktów i zmniejszanie wpływu branży obuwniczej na środowisko.
Przeczytaj również: Najmodniejsze sneakersy 2024 roku? Te modele już wkrótce podbiją ulice
New Balance będzie sprzedawać używane sneakersy
New Balance rusza z programem Reconsidered, który umożliwi konsumentom przeglądanie i kupowanie używanego obuwia, w tym produktów ze zwrotów konsumenckich i obuwia z wadami kosmetycznymi, którego nie można sprzedać jako nowego.
Klienci mogą wziąć udział w programie, wymieniając lekko znoszone buty New Balance drogą pocztową lub osobiście w sklepie stacjonarnym. W zamian otrzymają kupon na kwalifikujące się wymiany, który będzie można wykorzystać przy następnym zakupie New Balance online na NewBalance.com. Wartość tych bonów zostanie ustalona na podstawie sezonowości i stanu sprzedawanych produktów.
Program Reconsidered jest teraz dostępny dla klientów w USA za pośrednictwem specjalnej witryny internetowej. Zostanie on pilotażowo wprowadzony w ośmiu lokalizacjach detalicznych, a następnie zostanie rozszerzony na kolejne sklepy w USA jeszcze w tym roku.
„Wiemy, że przemysł obuwniczy ma znaczący wpływ na środowisko, w tym zbyt wiele produktów trafiających na wysypiska śmieci” – powiedział John Stokes, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w New Balance. „Jest wiele rzeczy, które muszą się zmienić. Wprowadzenie na rynek Reconsidered to jeden element układanki, którego celem programu jest przedłużenie żywotności niektórych naszych produktów i maksymalne wykorzystanie tego, co już zostało wyprodukowane” – podkreślił.
Technologia ułatwiająca New Balance Reconsidered doświadczenie i realizację tych produktów jest wspierana przez Archive, technologiczny start-up opracowujący rozwiązania odsprzedaży dla takich marek jak Sandro, Maje i The North Face. Przypomnijmy, że kanadyjska marka The North Face również umożliwiła swoim klientom opcję oddania używanych i nienoszonych już ubrań, bądź nieużywanych produktów brandu do sklepu. Inicjatywa “Renewed Take Back” działa w USA i Kanadzie.
Cel: zrównoważony rozwój
Program Reconsidered jest zgodny z szerszymi celami zrównoważonego rozwoju firmy New Balance. Marka dąży do osiągnięcia zatwierdzonych celów redukcji emisji o 1,5°C w ramach inicjatywy Science Based Targets Initiative (SBTi).
Co więcej, do 2025 r. New Balance zamierza pozyskiwać w 100 proc. energię odnawialną na potrzeby swojej działalności, w dalszym ciągu pozyskiwać materiały o mniejszym wpływie na środowisko, przejść na transport o niższej emisji dwutlenku węgla i aktywnie współpracować z rządami w celu wprowadzenia lepszej polityki klimatycznej.
Zdjęcie główne: Unsplash
Przeczytaj również: „Ponadczasowość ponad trendami”. Fenomen ARKET, sieciówki pod szyldem zrównoważonej mody