noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Kubota plagiatuje Adidas? Tak twierdzi niemiecka marka

Kultowa polska marka na celowniku Adidasa. Kopiuje trzy paski?

REKLAMA
noSlotData

Czy logo polskiej marki Kubota może być mylone z trzema paskami Adidas? Tak przynajmniej twierdzi niemiecki producent, który wystosował już oficjalne pismo do łódzkiej firmy.

Przeczytaj również: Alina Sztoch, KUBOTA: “Klient Kuboty nie kupuje klapków, tylko styl życia” [WYWIAD]

Kubota podała w oficjalnym komunikacie informację o otrzymaniu pisma od od pełnomocnika spółek adidas AG, adidas Internation Marketing B.V. oraz adidas Poland. Dotyczy ono kwestii własności intelektualnej Adidas i zasad uczciwej konkurencjiW piśmie pełnomocnik spółek Adidas zwraca się do spółki Kubota o podjęcie negocjacji dot. znaków towarowych  ZTUE 18888193 [zarejestrowanego w EUiPO tj. Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej] oraz ZTUE 018888160 [będącego w trakcie rejestracji w EUiPO] – czytamy w oficjalnym komunikacie spółki.

Zgodnie z oficjalnym komunikatem, przedstawiciele Adidasa twierdzą, że używane przez markę Kubota oznaczenia produktów są zbyt podobne do Emitenta “wykorzystywanego i kojarzonego z Adidas znaku 3 pasków”.

Przeczytaj również: Zrób miejsce w szafie na te buty! Te modele będą trendować wiosną 2024

Kubota: legenda, która trwa do dziś

Kubota to polska marka obuwia, która zyskała kultowy status w latach 90. XX wieku. Jej początki sięgają 1994 roku, kiedy małżeństwo Dorota i Wiesław Michalscy zaczęli importować z Chin klapki na rzep z pianki. Produkt szybko zyskał popularność dzięki swojej niskiej cenie, wygodzie i modnemu wyglądowi. Klapki Kubota, charakterystyczne dla tamtych czasów, zyskały status kultowych pod względem komfortu i estetyki lat 90.

Kubota po latach nieobecności na rynku, zaliczyła wielki powrót w 2018 roku, który okazał się wielkim sukcesem wizerunkowym i sprzedażowym. Na fali nostalgii i tęsknoty za latami 90. Polacy ponownie zaczęli sięgać po słynne klapki Kubota. Za reaktywacją marki stanęła grupa przyjaciół, a po czasie zaangażowano w nią również dawnych właścicieli marki. W efekcie, stworzono dobrze prosperujący biznes, który w 2021 roku zadebiutował na giełdzie New Connect. W ciągu ostatnich lat firma sięgnęła po dawne obuwnicze projekty, rozszerzając sprzedać o nowe modele. Do odświeżonej oferty kultowej marki trafiły również odzież i akcesoria. 

Zdjęcie główne: mat. prasowe Kubota

Przeczytaj również: Najlepszy kwartał w historii. Rekordowe wyniki spółki Kubota

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES