Czy logo polskiej marki Kubota może być mylone z trzema paskami Adidas? Tak przynajmniej twierdzi niemiecki producent, który wystosował już oficjalne pismo do łódzkiej firmy.
Przeczytaj również: Alina Sztoch, KUBOTA: “Klient Kuboty nie kupuje klapków, tylko styl życia” [WYWIAD]
Kubota podała w oficjalnym komunikacie informację o otrzymaniu pisma od od pełnomocnika spółek adidas AG, adidas Internation Marketing B.V. oraz adidas Poland. Dotyczy ono kwestii własności intelektualnej Adidas i zasad uczciwej konkurencji. W piśmie pełnomocnik spółek Adidas zwraca się do spółki Kubota o podjęcie negocjacji dot. znaków towarowych ZTUE 18888193 [zarejestrowanego w EUiPO tj. Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej] oraz ZTUE 018888160 [będącego w trakcie rejestracji w EUiPO] – czytamy w oficjalnym komunikacie spółki.
Zgodnie z oficjalnym komunikatem, przedstawiciele Adidasa twierdzą, że używane przez markę Kubota oznaczenia produktów są zbyt podobne do Emitenta “wykorzystywanego i kojarzonego z Adidas znaku 3 pasków”.
Przeczytaj również: Zrób miejsce w szafie na te buty! Te modele będą trendować wiosną 2024
Kubota: legenda, która trwa do dziś
Kubota to polska marka obuwia, która zyskała kultowy status w latach 90. XX wieku. Jej początki sięgają 1994 roku, kiedy małżeństwo Dorota i Wiesław Michalscy zaczęli importować z Chin klapki na rzep z pianki. Produkt szybko zyskał popularność dzięki swojej niskiej cenie, wygodzie i modnemu wyglądowi. Klapki Kubota, charakterystyczne dla tamtych czasów, zyskały status kultowych pod względem komfortu i estetyki lat 90.
Kubota po latach nieobecności na rynku, zaliczyła wielki powrót w 2018 roku, który okazał się wielkim sukcesem wizerunkowym i sprzedażowym. Na fali nostalgii i tęsknoty za latami 90. Polacy ponownie zaczęli sięgać po słynne klapki Kubota. Za reaktywacją marki stanęła grupa przyjaciół, a po czasie zaangażowano w nią również dawnych właścicieli marki. W efekcie, stworzono dobrze prosperujący biznes, który w 2021 roku zadebiutował na giełdzie New Connect. W ciągu ostatnich lat firma sięgnęła po dawne obuwnicze projekty, rozszerzając sprzedać o nowe modele. Do odświeżonej oferty kultowej marki trafiły również odzież i akcesoria.
Zdjęcie główne: mat. prasowe Kubota
Przeczytaj również: Najlepszy kwartał w historii. Rekordowe wyniki spółki Kubota