Właściciel marki Uniqlo, spółka Fast Retailing, poinformowała o planie poszukiwania kolejnych partnerów produkcyjnych w Indiach. Fakt ten nie może dziwić. Omawiany podmiot odnotował 60-proc. wzrost sprzedaży w najbardziej zaludnionym kraju na świecie. Po tak imponujących wynikach chce on jak najszybciej rozszerzyć swoją tamtejszą działalność.
– Nasza produkcja w Indiach rozpoczęła już eksport do innych krajów. Rozważamy rozszerzenie naszej współpracy z fabrykami i zakładami z tego kraju – powiedział przebywający w Bombaju Tomohiko Sei, dyrektor generalny Uniqlo India, podczas inauguracji pierwszego sklepu Uniqlo w stolicy finansowej Indii. Dodał on, że jako grupa chcą oni „zobaczyć wzrost lokalnej produkcji, a co za tym idzie zwiększenie eksportu z Indii”. Według Sei, japoński gigant odzieżowy współpracuje obecnie z ponad 20 fabrykami szycia i młynami w Indiach. I to właśnie te konotacje pozwoliły mu spełnić wymóg rządu federalnego dotyczący pozyskiwania co najmniej 30 proc. zapasów z lokalnych źródeł.
Przeczytaj również: Ukraińska bizneswoman przejmie polską sieć sklepów
Uniqlo w Indiach – historia
W swój pierwszy sklep w New Delhi Uniqlo otworzyło w 2019 roku. Obecnie gigant posiada już 11 sklepów w Indiach. Jeszcze w tym miesiącu planując kolejny debiut placówki. Tym razem w Bombaju. Zgodnie z dokumentacją złożoną w indyjskim ministerstwie spraw korporacyjnych, marka Uniqlo w roku obrotowym zakończonym 31 marca odnotowała 75 mln USD przychodu (+ 60 proc. rok do roku) oraz 8,21 mln USD zysku.
Uniqlo – dlaczego padło na Indie?
W obliczu spowolnienia gospodarczego w Chinach i napięć geopolitycznych z gospodarkami zachodnimi, Indie ze swoimi 1,4 miliardami ludzi, młodymi klientami i rosnącą zamożnością stają się atrakcyjnym miejscem dla globalnych podmiotów poszukujących możliwości rozwoju. Centrum Badań Ekonomicznych i Biznesowych przewiduje, że do 2035 roku Indie mogą stać się gospodarką o wartości 10 bln USD.
– Zdecydowanie Indie oferują duże możliwości, ponieważ populacja tego kraju jest ogromna, a wzrost gospodarczy bardzo silny – powiedział Sei. „Indie są dość ważnym rynkiem, nie tylko dla Uniqlo, ale również innych przedsiębiorstw w branży”, zaznaczył.
Przeczytaj również: Sezon na płaszcze otwarty
Uniqlo – plany
Założyciel i dyrektor generalny Uniqlo, Tadashi Yanai, w kwietniu poinformował, że jego firma wkracza w nową fazę ekspansji. Jej celem jest osiągnięcie sprzedaży na poziomie 67,2 mld USD. W ten sposób podmiot stać się ma „prawdziwym globalnym graczem”.
Fast Retailing, który generuje większość sprzedaży z Japonii i Chin, obecnie koncentruje się na rynkach takich jak Ameryka Północna, Europa i inne części Azji. Te wybory determinowane są niepewnością co do popytu na odzież z powodowaną napięciami geopolitycznych między Chinami a Stanami Zjednoczonymi.
Przeczytaj również: Polskie marki w Gdańsku. Te sklepy odwiedzisz stacjonarnie
Zdjęcie główne: Unsplash