noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
dyrektor kreatywny Gucci Alessandro Michele

Alessandro Michele ma szansę wskrzesić znaną włoską markę. Co o tym wiemy?

REKLAMA
noSlotData

Alessandro Michele niespodziewanie pożegnał się z domem mody Gucci jesienią 2022 roku. Jeśli najnowsze informacje się potwierdzą, projektant ma szasnę wskrzesić kolejną kultową markę. 

Gdy Alessandro Michele opuścił szeregi Gucci po niemal 8 latach na stanowisku dyrektora kreatywnego, świat mody był w szoku. W końcu to on przyczynił się do rozkwitu domu mody, czyniąc go najbardziej pożądanym na świecie. Przychody włoskiego brandu wzrosły trzykrotnie, a nowa estetyka Gucci podbiła serca młodszych klientów.

Oficjalnym powodem odejścia Michele były odmienne wizje jego i zarządu włoskiej marki. Dalsze plany jednego z najbardziej kreatywnych projektantów w branży nie były wówczas znane. 

Przeczytaj więcej: Alessandro Michele odchodzi z domu mody Gucci. Skąd taka decyzja?

Co dalej z Alessandro Michelem?

Wygląda na to, że chwilowo bezrobotny projektant pracuje obecnie nad nowym projektem. Jak nieoficjalnie donoszą branżowe media, Michele zajmie się wskrzeszeniem kultowej niegdyś włoskiej marki Walter Albini.

Bez wątpienia będzie to ogromne pole do popisu dla Michele, szczególnie, że projektantów – oprócz włoskiego pochodzenia – łączy wyjątkowo dużo. Zamiłowanie do nietypowych lokalizacji pokazów, wyjątkowa kreatywność i odwaga w tworzeniu, jak i otwarte podejście do zacierania granic płci mogą pozwolić Michele kontynuować kreatywne dziedzictwo Waltera Albini, otwierając jednocześnie kolejny rozdział w jego wyjątkowej twórczości.

Kim był Walter Albini?

Walter Albini, urodzony w 1941 roku w regionie włoskiej Lombardii, założył w Paryżu markę modową na początku lat 70. XX wieku. Ogromny wpływ na jego twórczość miała sama Coco Chanel, którą poznał w stolicy Francji jeszcze w latach 60. 

Albini, nazywany przez wielu twórcą włoskiego prêt-à-porter, przez lata tworzył w Mediolanie. Jego współpracownikami byli sam Karl Lagerfeld czy Gimmo Etro, a jego nazwisko stawiano wówczas na równi z największymi w branży. Estetyka włoskiego twórcy silnie bazowała na stylistyce lat 20. i 30. XX wieku, które stanęły w kontrze do minimalistycznych projektów lat 70. Włoskiego projektanta uważa się również za ojca mody uniseksowej, a wykorzystywane przez niego charakterystyczne elementy jak bermudy, koszulowe marynarki czy oversizowe spodnie zmieniły postrzeganie ubrań z podziałem na płeć.

Projektant zmarł niespodziewanie w 1983 roku mając zaledwie 42 lata. Po śmierci twórcy, jego autorska marka przestała funkcjonować. 

Szwajcarska platforma odpowie za wskrzeszenie twórczości Waltera Albiniego

Jak właśnie poinformował portal Business of Fashion, włoski dom mody wszedł w posiadanie platformy Bidayat. Szwajcarska platforma inwestycyjna założona przez Rachida Mohameda Rachida, nabyła własność intelektualną i znaczną część archiwów projektanta.

„Walter Albini zasługuje na należne mu miejsce wśród najlepszych luksusowych marek na światowej scenie. Naszym wyzwaniem będzie znalezienie zespołu kierowniczego odpowiedniego kalibru, który ożywi naszą wizję i ambicje” – przyznał Rachid Mohamad Rachid, założyciel i prezes Bidayat. Nie potwierdzono jeszcze, czy Alessandro Michele stanie za sterami włoskiego brandu, jak również nie ujawniono konkretnych planów związanych ze wskrzeszeniem twórczości marki Walter Albini. 

Przeczytaj również: Met Gala 2023: naprawdę uważam, że Kristen Stewart i Jared Leto dali czadu

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES