REKLAMA
SHEIN Giełda

Modowy gigant chce wejść na amerykańską giełdę? Pierwsze plany powstały już dwa lata temu

REKLAMA

Jak podaje Reuters, chiński gigant odzieżowy ma zebrać około 2 mld dolarów w nowej rundzie finansowania w tym miesiącu i dąży do wejścia na giełdę w USA w drugiej połowie tego roku. Czy plany SHEIN się powiodą? 

Czy SHEIN pojawi się na amerykańskiej giełdzie?

W styczniu br. pojawiły się informacje sugerujące, że SHEIN miałoby próbować wejść na amerykańską giełdę. Choć pierwotnie plan ten pojawił się dwa lata temu, zrezygnowano z niego z powodu napiętych stosunków na linii USA – Chiny.

Plany SHEIN są bacznie obserwowane po tym, jak Chiny w zeszłym miesiącu wprowadziły nowe zasady określające, w jaki sposób firmy mogą być notowane za granicą. Zasady te spowolniły notowania chińskich firm w USA. Według danych Refinitiv, chińskie firmy zebrały w zeszłym roku tylko ok. 230 mln dol. na giełdach w USA, co stanowi ogromny spadek z 12,9 mld dol. z 2021 roku. Nie potwierdzono, czy SHEIN planuje oficjalnie ubiegać się o zgodę chińskich organów regulacyjnych na swoją pierwszą ofertę publiczną.

Jak podaje Reuters, SHEIN jest obecnie wyceniany na 64 mld dol., co stanowi spadek o jedną trzecią w porównaniu z rundą finansowania rok temu (w kwietniu ubiegłego roku jego wartość rynkowa sięgała 100 mld dol.). Jeśli transakcja się powiedzie, będzie jedną z największych firm na świecie w tym roku.

Przeczytaj również: Jak Shein zostało największą marką fast fashion na świecie? Oto case study chińskiego giganta odzieżowego

SHEIN – chiński gigant fast fashion

SHEIN, założony przez chińskiego przedsiębiorcę Chrisa Xu, stał się jednym z największych internetowych rynków mody na świecie od czasu jego uruchomienia w 2008 roku w Nanjing. Produkuje odzież w Chinach do sprzedaży online w Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji. W 2022 roku marka uzyskała miano najpopularniejszej na świecie, prześcigając takich gigantów jak szwedzki H&M czy hiszpańska Zara. Chiński producent okazał się być również najczęściej wyszukiwany w Google w ubiegłym roku w 113 krajach na świecie. SHEIN posiada niechlubną opinię najgorszej marki wśród producentów szybkiej mody, słynie z kradzieży projektów i złych warunków pracy.

SHEIN aktualnie rozwija się w Europie, budując swój zespół w Irlandii – podaje Reuters wg niezależnych źródeł. Chiński koncern rozpoczął produkcję w Turcji i ma w planach otworzyć ogromny magazyn logistyczny we Wrocławiu, gdzie zatrudni 2 tysiące osób.

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: 18 godzin pracy na dobę i jeden dzień wolny w miesiącu. Kulisy pracy w Shein

REKLAMA
REKLAMA
Tagi

Shein

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES