Początek stycznia 2023 roku to dla słynnego francuskiego koncernu LVMH czas wielkich zmian. Prezes i dyrektor generalny, Bernard Arnault, przedstawił właśnie światu nowych dyrektorów zarządzających domów mody Dior i Louis Vuitton. O kogo chodzi?
Pietro Beccari i Delphine Arnault w nowych rolach
Wprowadzone zmiany to dosłowne przetasowanie kadr z obu domów mody. Nowym CEO i prezesem Louis Vuitton został bowiem Pietro Beccari, dotychczas stojący na czele… Diora (konkretnie Christian Dior Couture). Jego miejsce zajęła z kolei Delphine Arnault, która wcześniej pełniła funkcję wice prezeski Louis Vuitton od 2013 roku.
Nazwisko, jak można się domyślić, nie jest przypadkowe. Delphine jest dzieckiem Berdarda Arnaulta, najstarszym z pięciorga rodzeństwa. Poza nią, istotne role w koncernie pełni również troje jej braci. Kobieta karierę w LVMH buduje już od ponad 20 lat. To właśnie ona była pomysłodawczynią LVMH Prize, czyli nagrody dla młodych projektantów. Jej praca i kreatywność jest szanowana w branży mody, a ojciec twierdzi, że doświadczenie zdobyte na stanowisku w Louis Vuitton pozwoli jej aktywnie działać na rzecz rozwoju Diora.
Pietro Beccari, który od 5 ostatnich lat pracował nad rozwojem Diora, a wcześniej pełnił funkcję CEO Fendi, przez zachodnie media często nazywany jest wschodzącą gwiazdą świata mody. Bernard Arnault powiedział w oświadczeniu, że “poprowadzi on Louis Vuitton na kolejny poziom sukcesu i pożądania”. Trudno dziwić się tym słowom, biorąc pod uwagę fakt, że w Diorze jego zaangażowanie pomogło potroić roczną sprzedaż do około 10 miliardów euro w zaledwie cztery lata. Tym samym wprowadził on paryską firmę do czołówki marek luksusowych pod względem sprzedaży i wzrostu.
Wyświetl ten post na Instagramie
Beccari na nowym stanowisku zajmie miejsce Michaela Burke’a, który funkcję prezesa i CEO w Louis Vuitton pełnił od grudnia 2012 roku. Początki jego kariery w koncernie sięgają 1986 roku, kiedy to… został CEO Christian Dior USA.
Jak widać Bernard Arnault stawia na zaufanych ludzi, którzy działają w koncernie od lat. Skutecznie buduje możliwości sukcesji, ale jednocześnie na pierwszym miejscu stawia rozwój marek. Zmiany, które ogłosił 11 stycznia w życie wejdą od 1 lutego. Czy okażą się dla domów mody rewolucyjne? Na to przyjdzie nam poczekać co najmniej kilka miesięcy.
Przeczytaj również: Jak LPP wykorzysta sukces aplikacji Sinsay? O potencjalnym klubie zakupowym i rozwoju sprzedaży mobilnej opowiada Michał Laskowski, dyrektor e-commmerce