noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Najbardziej lubiane miejsca pracy w USA. “Newsweek” stworzył specjalny ranking

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

W październiku 2022 roku amerykański “Newsweek” opublikował listę 100 najlepszych pracodawców w USA. Na ich ocenę niemały wpływ miała pandemia, która zmieniła i zweryfikowała potrzeby zatrudnionych. Która firma zdobyła serca amerykańskich pracowników w minionych miesiącach?

Co pracownicy cenią w miejscach pracy?

Z pewnością każdy z nas zdaje sobie sprawę, że pandemia zmieniła podejście do sposobu pracy i wszyscy pracodawcy muszą się z tym liczyć. Ludzie polubili pracę zdalną, którą mogą wykonywać z dowolnego miejsca na świecie. Część z nich niechętnie wraca do biura w formule, jaką znamy sprzed czasów COVID-19. Dla wielu optymalnym modelem jest praca hybrydowa, pozwalająca kilka dni w tygodniu pracować z domu, a kilka z biura.

Ważne jest także dopasowanie pracodawcy do potrzeb pracowników. Jak podaje PwC, niemal połowa Millenialsów i osób z pokolenia Z byłaby w stanie zredukować swoje przyszłe oczekiwania finansowe nawet o 10 proc. w zamian za gwarancję elastyczności. Co więcej, dla osób pracujących coraz bardziej istotna jest również faktyczna możliwość rozwoju. Chcą, by dostrzegano ich potencjał, a zadania były dopasowane do wiedzy, umiejętności i doświadczenia. Pragną decydować, gdzie chcą się rozwijać i oczekują, że pracodawca ten rozwój będzie ułatwiał.

Najbardziej lubiani pracodawcy w USA – kryteria wyboru

“Newsweek”, tworząc ranking, chciał odróżnić się od innych tego typu list, w związku z czym postanowił wziąć pod uwagę dodatkowe czynniki. Kluczowe okazało się pytanie o to, jakie odczucia odnośnie szefa mają pracownicy i czy zwyczajnie lubią swoje środowisko pracy i czują z nim “więź emocjonalną”.

Scott Baxt, COO Best Practice Institute, powiedział “Newsweekowi”, że lata doświadczenia w pracy z managerami i pracownikami, umocniły go w przekonaniu, że człowiek pracuje ciężej i chętniej, jeśli po prostu lubi swoją pracę. Brzmi banalnie, a jednak to prawda. Pozytywne odczucia odnośnie pracodawcy sprawiają również, że rzadziej chce się zmieniać miejsce pracy, przez co jeden pracownik pozostaje na stanowisku dłużej. To dla firmy jest znacznie bardziej korzystne niż ciągła rotacja.

Jak twierdzi Baxt, ranking “Newsweeka” pokazuje, że “firmy, które zdecydowały się słuchać pracowników i być otwartymi na ich potrzeby, zyskały nie tylko ich sympatię, ale też większe zaangażowanie”. W badaniu wzięło udział blisko 1,5 miliona osób, które pracują zarówno w małych, jak i największych firmach. Zadawano im pytania o m.in. pracę zespołową czy możliwość awansu. Firmy wyróżnione w rankingu prześcigają się w pomysłach na wsparcie rozwoju i zwiększenie umiejętności pracowników.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Newsweek (@newsweek)

Lista najbardziej lubianych pracodawców w USA – kto zajął pierwsze miejsce?

Zaszczytne pierwsze miejsce na liście zajęła firma Dell. Czym zdobyła serca pracowników? Od lat prowadzi tzw. Career Hub, wspomagający podwładnych w budowaniu ich kariery. Pracownicy jako atut wskazują faktyczne zaangażowanie przełożonych w ich rozwój. Dell Technologies jest też chwalony za fakt awansowania na kierownicze stanowiska nie pracowników zewnętrznych, ale podwładnych ze struktur firmy. Poza tym Dell uważany jest za pioniera w kwestii wprowadzania rozwiązań dotyczących pracy zdalnej.

Z kolei drugie miejsce w rankingu zajęła firma SAP America. Prowadzi wewnętrzny inkubator dla pracowników, którzy chcą budować własne plany rozwoju. Inne wyróżnione na liście firmy, jak np. Kaplan, również wspierają pracowników, prowadząc m.in. warsztaty, które identyfikują ich mocne strony czy program, podczas którego udoskonalane jest ich CV.

TOP 5: Najbardziej lubiani pracodawcy w USA wg Newsweeka

Pracodawcy w Polsce – jak sytuacja wygląda na rodzimym rynku?

W Polsce taką listę stworzył magazyn “Forbes”. Twórcy rankingu zwrócili uwagę na podobne kwestie wynikające z sytuacji pandemicznej i fakt, że pracodawcy musieli w pewnym stopniu dopasować się do oczekiwań pracowników. Zestawienie “Forbesa” podzielono na kategorie. Jeśli chodzi o branżę modową, trzy pierwsze miejsca należały kolejno do Decathlonu (badanie było prowadzone przed rozpoczęciem wojny), Pepco i adidasa. W innych kategoriach triumfowały takie firmy, jak m.in. BMW (motoryzacja), Hilton (gastronomia i turystyka), KPMG (doradztwo) czy BetaMed (ochrona zrowia i opieka społeczna).

W badaniu wzięto pod uwagę 1800 firm różnej wielkości, a na ostatecznej liście znalazło się ich 300. Ankiety, które pomogły w realizacji rankingu wypełniło ponad 20 tysięcy zatrudnionych.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Forbes Polska (@forbespolska)

Przeczytaj też: Decathlon najlepszym pracodawcą roku? Nowy ranking Forbes’a

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES