Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy polskiej spółki odzieżowej LPP, podczas posiedzenia w dniu 29 czerwca br. powołało do zarządu spółki Marcina Piechockiego. Pełniący obecnie funkcję dyrektora zarządzającego marek Sinsay i Mohito nowy wiceprezes zarządu związany jest ze spółką od 2017 r. Obecność Marcina Piechockiego w zarządzie gdańskiej firmy jest potwierdzeniem podjętej kilka lat temu przez jej założyciela – Marka Piechockiego decyzji o rozwoju LPP jako polskiej firmy rodzinnej na pokolenia i kolejnym krokiem na drodze do sukcesji.
Powołany na stanowisko wiceprezesa zarządu LPP Marcin Piechocki swoje pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywał poza strukturami firmy. Ogłoszone przez Marka Piechockiego plany budowania LPP jako firmy rodzinnej były impulsem do pozostawienia przez Marcina Piechockiego kariery w instytucji finansowej i związania się z rodzinną firmą. Od tego czasu poznawał on tajniki pracy w spółce odzieżowej zaczynając jako asystent kupca, a następnie kupiec w strukturach marki Reserved. W kolejnych latach zarządzał procesem zakupu towaru, negocjacjami cenowymi z dostawcami oraz odpowiadał za analizę wyników sprzedaży flagowej marki LPP. Od 2018 r. Marcin Piechocki był także odpowiedzialny za rozwój sieci salonów Reserved w regionie. Równolegle powierzono mu nadzór nad współtworzeniem konceptu Sinsay, najmłodszego brandu w portfelu Grupy LPP oraz sprzedaż i ekspansję marki w nowych lokalizacjach.
– Powołanie na członka zarządu największej polskiej spółki odzieżowej odbieram jako wyróżnienie i duży kredyt zaufania, ale też kolejne, ogromne wyzwanie w mojej zawodowej karierze. Znając plany mojego ojca dotyczące pozostawienia firmy w rękach rodziny, praktycznie od początku mojej obecności w LPP byłem świadomy, że kiedyś przyjedzie czas na włączenie się także w zarządzanie spółką. Jestem przekonany, że moja obecność w LPP i przejście przez praktycznie wszystkie, kluczowe w pracy w branży odzieżowej, szczeble w organizacji, pozwoliła mi poznać od podszewki wszystkie obszary funkcjonowania firmy i przygotować się do nowej roli – mówi Marcin Piechocki.
Po przyjęciu funkcji wiceprezesa zarządu LPP, Marcin Piechocki nadal będzie odpowiedzialny za rozwój marek Mohito oraz Sinsay, jak również za komunikację wewnętrzną i relacje zewnętrzne. To właśnie te obszary w opinii zarządu, który rekomendował powołanie nowego członka, stają się w nowej rzeczywistości handlowej kluczowe. Zmiany we władzach spółki są również odpowiedzią firmy na znaczącą zmianę pokoleniową, jaka nastąpiła na przestrzeni blisko trzech dekad obecności LPP na rynku.
– Kiedy zaczynaliśmy naszą działalność 30 lat temu świat wyglądał zupełnie inaczej. Dziś, kiedy o rozwoju firmy z branży odzieżowej decydują nowe technologie i wszechobecny internet, a na naszych klientów wyrastają kolejne – coraz bardziej wymagające pokolenia, musimy być otwarci na zmiany. Jako założyciel firmy mam świadomość, że chcąc dalej budować LPP jako polską firmę rodzinną na pokolenia, musimy umieć z tymi pokoleniami rozmawiać i odpowiadać na ich potrzeby. Jestem przekonany, że obecność Marcina w zarządzie pomoże nam jeszcze lepiej zrozumieć otoczenie w jakim funkcjonujemy i sprostać jego oczekiwaniom – komentuje Marek Piechocki, prezes zarządu LPP.