Balenciaga otworzyła swój pierwszy butik w Polsce w warszawskim Domu Handlowym VITKAC. Sklep oferuje pełen wybór męskich i damskich ubrań, w tym torebek, butów, okularów i akcesoriów przygotowanych na dwóch piętrach o łącznej powierzchni 211 metrów kwadratowych.
Elewacje sklepu tworzy zakrzywiona tafla szkła. Razem ze szklanymi drzwiami tworzą wyraźną granicę obejmującą nierówny plan piętra. Podświetlane tabliczki z napisem Balenciaga wyraźnie prezentują sklep zza szyby. Odwrócenie elementów zewnętrznych i wewnętrznych wraz z dodaniem niemal przezroczystego marginesu między sklepem a Domem Handlowym VITKAC ma na celu zatarcie koncepcji przestrzeni prywatnej i publicznej widzianej z zewnątrz i od wewnątrz.
Sklep jest przykładem odświeżonego kierunku architektonicznego marki, który tworzy wyjątkowo unikalne, a jednocześnie spójne części rozwijającego się języka wizualnego. Surowe powierzchnie w szerokiej gamie szorstkich i gładkich tekstur przywodzą na myśl place budowy, industrializm i rozbiórki. Wewnętrzne elementy konstrukcyjne sklepu są odsłonięte, tworząc namacalne połączenie z betonowym fundamentem budynku.
Na każdym piętrze widoczny jest monochromatyczny, szary wystrój, szyny ze stali nierdzewnej zostały podwieszone do sufitów i używane jako stojaki na ubrania.