Jedno z najważniejszych wydarzeń modowych roku, już wkrótce się rozpocznie! Łódź Young Fashion to współtworzone przez miasto Łódź oraz Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi wydarzenie promujące młodych, obiecujących kreatorów mody z całego świata. Tegoroczna, trzecia edycja wydarzenia, odbędzie się już 22–26 października 2019 r.
W ramach bogatego programu imprezy w Akademii Sztuk Pięknych oraz
w wielu innych miejscach w Łodzi zostaną zaprezentowane różnorodne oblicza mody i sztuki. Pięć dni konkursów, warsztatów oraz imprez o charakterze międzynarodowym otworzą debiutantom drogę do realizacji marzeń. Sukces poprzednich edycji imprezy zadecydował o podpisaniu przez organizatorów umowy na jej kolejną realizację. Miasto przeznaczyło na ten cel 821 000 zł brutto.
Organizatorzy imprezy przygotowali bogaty program wydarzeń towarzyszących,
wśród których znajdzie się prawdziwa gratka dla wielbicieli kina. W „Cinema Paradiso” łódzkiego hotelu PURO w trakcie Łódż Young Fashion emitowane będą filmy poświęcone modzie, a wśród nich tak kultowe tytuły jak „Coco Chanel”, „Pret-a-Porter” czy uwielbiany przez miliony „Diabeł ubiera się u Prady”. Wstęp na seanse jest bezpłatny.
Tradycyjnie festiwalowi towarzyszą także darmowe warsztaty z pogranicza mody i sztuki, których formuła rozbudowywana jest z każdą kolejną edycją imprezy o nowe obszary. O tym, jak zdobyć serce mediów i współpracować z showroomami, opowiedzą Magdalena Zawadzka z „Harpers Bazaar” i Marcin Świderek z „Elle”. Uczestnicy będą mieli także okazję dowiedzieć się, jak chronić swój wizerunek w Internecie i legalnie prowadzić sklep internetowy.
Podczas całodniowych warsztatów organizowanych przez firmę Google w
strategicznym partnerstwie z Polskim Funduszem Rozwoju, zaprezentowane zostaną metody projektowania innowacyjnych rozwiązań stosowanych przez Google, natomiast przedstawicielki platformy Domodi.pl podzielą się uwagami o kreatywnym offline i zaprezentują uczestnikom statystyki dotyczące tego co i jak kupują Polacy. Nie zabraknie także praktycznych warsztatów prowadzonych przez wykładowców łódzkiej ASP. Prof. Dorota Sak wprowadzi młodych projektantów w świat cięć konstrukcyjnych, zaś prof. Sylwia Romecka-Dymek, we współpracy z firmą Linexim, poprowadzi zajęcia z kreacji ubioru. O sztucznej inteligencji w modzie będzie mówić Marlena Woolford, a historię współczesnej mody męskiej przybliży Krzysztof Łoszewski. Udział w zajęciach jest bezpłatny, ale ze względu na ograniczoną liczbę miejsc obowiązuje kolejność zapisów, które ruszą 5 października.
Nowym elementem Łódź Young Fashion będzie również, organizowany we współpracy z Instytutem Adama Mickiewicza, panel poświęcony „odpowiedzialnej modzie”. Podczas spotkania będzie można porozmawiać z ekspertami zajmującymi się modą powstającą z poszanowaniem środowiska naturalnego. Będą to zarówno specjaliści, którzy od lat zajmują się etyczną modą, społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR), ale także osoby, które swoją wiedzę wykorzystują w praktyce.
Tradycyjnie nie zabraknie także towarzyszących wydarzeniu wystaw. Tematem
przewodnim tegorocznej edycji festiwalu jest tkanina, dlatego organizatorzy zadbali o to, by pokazać, jak ważnym nośnikiem artystycznych koncepcji jest ta dziedzina sztuki. Specjalnie przygotowane z okazji festiwalu ekspozycje, będzie można oglądać zarówno w budynku Akademii, Galerii ASP na ul. Piotrkowskiej 68 oraz w łódzkim hotelu Tobaco.
Szczegółowe informacje na temat 3. edycji Łódź Young Fashion, znaleźć można na
stronie www.lodzyoungfashion.com oraz w mediach społecznościowych imprezy. Tych, którzy nie będą mieli okazji uczestniczyć w wydarzeniu, już wkróce zapraszamy na nasze Insta Stories, gdzie odnajdziecie relację z Łódź Young Fashion. Fashion Biznes ma zaszczyt być partonem medialnym tego wydarzenia.