noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Czarno-białe zdjęcie 50 modelek, które wzięły udział w filmie świętującym 50. rocznicę marki Zara.

50-lecie Zary. Marka świętuje urodziny z 50 ikonami i wypuszcza specjalną kolekcję

REKLAMA
noSlotData

9 maja 1975 r. Amancio Ortega i Rosalia Mera otworzyli pierwszy sklep Zary. W ciągu 50 lat firma zamieniła się w rozpoznawalną na całym świecie markę, która zapoczątkowała rewolucję w branży odzieżowej i stała się pionierem fast fashion. Dziś Zara świętuje swoje 50. urodziny. Jak przystało na globalnego giganta mody, zaprosiła do celebracji 50 ikon i przygotowała coś dla swoich klientów.

Miała być Zorba, jest Zara

Mało brakowało, a jedna z najpopularniejszych sieciówek na świecie nazywałaby się Zorba. Historia Zary pokazuje, jak ważne jest szybkie reagowanie na trendy, które w świecie mody zmieniają się w mgnieniu oka. W czym tkwi sukces hiszpańskiej marki? Firma stawia na minimum reklam i maksimum uwzględniania klientów w samym centrum procesu decyzyjnego. Dodatkowo uważnie śledzi nowinki w czasie rzeczywistym, a następnie przemyca je do swoich kolekcji. Za każdą linią stoi ponad 300 projektantów i zespoły handlowe, czasami wspierane przez najważniejsze nazwiska w branży fashion.

Dziś Zara świętuje swoje 50. urodziny ze sklepami stacjonarnymi w 98 krajach i sprzedażą online na 214 rynkach.

„Ta kreatywna elastyczność, pozwalająca kolekcjom ewoluować z biegiem sezonu, połączona ze zwinną produkcją, wydajną logistyką, siecią sklepów w czołowych lokalizacjach, platformą internetową i nieustannie udoskonalanym doświadczeniem zakupowym, stanowi esencję 50-letniego dziedzictwa marki Zara”

– pisze marka.

Zara wraca do korzeni

50. urodziny Zary – zarówno samej marki, jak i pierwszego sklepu pod jej szyldem – firma oddaje hołd swoim korzeniom. Tak właśnie salon przy ulicy Juan Flórez w La Coruñi w Hiszpanii przeszedł tymczasową metamorfozę, stając się oprawą do kolekcji stworzonej specjalnie z okazji 50-lecia Zary.

Na miejscu klienci mogą nie tylko obejrzeć limitowaną kolekcję, ale także odwiedzić kawiarnię i butikowy salon. Na półkach czekają magazyny wydawane przez ostatnie 50 lat, będące źródłem inspiracji z zakresu mody, kultury i sztuki.

50 lat, 50 ikon

Z okazji 50-lecia Zary marka wypuściła film autorstwa Stevena Meisela, w którym wzięło udział 50 supermodelek wystylizowanych przez Karla Templera. Za inicjatywą stoi Marta Ortega Pérez, córka Amancio Ortegi, która chciała w ten sposób uczcić kreatywność, ponadczasowość i miłość do mody, jednocześnie składając hołd relacji między fotografem a ikonami z wybiegów. Wśród nich znalazły się nazwiska, „których osobowości pomogły zdefiniować współczesny krajobraz mody”. W tle słuchać międzynarodowy przebój „I Feel Love” w wykonaniu Donny Summer.

„Kreatywność leży w sercu marki Zara – to cecha, która nas definiuje. Ten wspaniały film autorstwa Stevena Meisela jest wyrazem kreatywnej wolności i magii, którą zawsze chcemy tworzyć. Występują w nim czołowe modelki – podziwiane nie tylko za ich piękno, ale także za osobowość, indywidualizm i siłę – razem z nami świętując 50. urodziny marki. Ta kampania jest świadectwem wszystkiego, co zespoły Zara stworzyły przez ostatnie pięć dekad, uczczeniem ich entuzjazmu, talentu i bezgranicznej kreatywności”

– mówi Marta Ortega Pérez.

Limitowana kolekcja na 50. urodziny

Ikony świata modelingu prezentują limitowaną kolekcję, która jest „pierwszym etapem świętowania 50. rocznicy marki”. To linia kapsułowa, bazująca na klasyce i utrzymana w stonowanej, czarno-białej kolorystyce. Obejmuje 128 elementów, takich jak sukienki, swetry, spódnice, marynarki, płaszcze czy buty i akcesoria.

Oprócz tego klienci mogą kupić bawełniane koszulki z nadrukiem fotograficznym i tekstem autorstwa Stevena Meisela. Jak możemy przeczytać na stronie Zary, cały dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Women’s Earth Alliance. To organizacja non-profit, której misją jest ochroną środowiska poprzez wzmocnienie przywództwa kobiet.

Kolekcja jest już dostępna w sprzedaży online oraz w wybranych sklepach Zara na całym świecie. W Polsce można kupić ją w lokalu w Centrum Handlowym Złote Tarasy w Warszawie

Modelki pozujące w koszulkach marki Zara. T-shirty powstały w ramach limitowanej kolekcji na 50. urodziny marki Zara.
fot. Zara

Lista modelek z filmu na 50-lecie Zary

W projekcie świętującym 50. urodziny Zary wzięły udział:

  • Abbey Lee,
  • Adriana Lima,
  • Alek Wek,
  • Amar Akway,
  • Amber Valletta,
  • Amelia Gray,
  • Awar Odhiang,
  • Candice Swanepoel,
  • Carla Bruni,
  • Caroline Trentini,
  • Carolyn Murphy,
  • Christy Turlington,
  • Cindy Crawford,
  • Doutzen Kroes,
  • Edie Campbell,
  • Eva Herzigova,
  • Fei Fei Sun,
  • Georgia Moot,
  • He Cong,
  • Imaan Hammam,
  • Irina Shayk,
  • Iselin Steiro,
  • Joan Smalls,
  • Julia Nobis,
  • Karen Elson,
  • Karlie Kloss,
  • Lexi Boling,
  • Lina Zhang,
  • Linda Evangelista,
  • Liya Kebede,
  • Lulu Tenney,
  • Mariacarla Boscono,
  • Marisa Berenson,
  • Maty Fall,
  • Meghan Collison,
  • Mona Tougaard,
  • Naomi Campbell,
  • Natasha Poly,
  • Paloma Elsesser,
  • Paulina Porizkova,
  • Penelope Tree,
  • Precious Lee,
  • Rianne Van Rompaey,
  • Rosalieke Fuchs,
  • Sascha Rajas Alu,
  • Sasha Pivovarova,
  • Sora Choi,
  • Twiggy,
  • Vittoria Ceretti,
  • Yasmin Warsame.

Makijaż wykonała Pat McGrath, za fryzury modelek był odpowiedzialny Guido Palau, a za dyrekcję artystyczną – Jason Duzansky. Z kolei Piergiorgio Del Moro był dyrektorem castingu. 

Przeczytaj też: Zara planuje otwarcie swojego największego sklepu na świecie

Zdjęcie główne: Steven Meisel

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

Zara

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES