REKLAMA

RAPORT: Boom na biżuterię jest już światowym trendem

REKLAMA
REKLAMA

Rynek dodatków na świecie do 2022 roku ma osiągnąć sprzedaż na poziomie 633 miliardów dolarów, dowiadujemy się z “Euromonitor International”.

Segment biżuterii wiedzie prym w kategorii dodatków i w najbliższych latach nie zamierza spowalniać. Z kolei mniejsze zainteresowanie odczuwalne jest w sprzedaży butów i toreb. Według badania przeprowadzonego przez “Euromonitor International” cały segment biżuterii w tym roku powinien osiągnąć sprzedaż na poziomie 316 miliardów dolarów, co stanowi trzyprocentowy wzrost wobec roku ubiegłego.

Największy wzrost zaobserwujemy w sprzedaży online, w stosunku do roku przedniego popyt wzrósł do 19 miliardów, co stanowi piętnastoprocentowy skok. Jeszcze 4 lata temu (2011) e-commerce był na poziomie 9 miliardów.

Jeśli przyjrzymy się bliżej, zauważymy, że szczególną popularnością cieszy się biżuteria z materiałów, takich jak złoto, srebro czy platyna (fine jewelry). Jej sprzedaż wzrosła o 16%. Pozostałe akcesoria ozdobne cieszyły się dwunastoprocentowym wzrostem.

Sprzedaż zegarków w sieci wzrosła tylko o 6%.

Czytaj również:  Jak kurs franka wpływa na szwajcarskie zegarki

Według “Euromonitora” w segmencie biżuterii powinniśmy spodziewać się czteroprocentowych wzrostów rocznie, a do 2022 cały rynek ma osiągnąć wartość 633 miliarda dolarów, głownie dzięki konsumentom z Chin czy Indii.

Autor: Urszula Wiszowata

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES