REKLAMA

Poznajcie Google Fashion Trend Report 2016

REKLAMA
REKLAMA

To wybiegi dyktują trendy, ale to właśnie Raport Google pokazuje jak klienci na nie reagują. Google Trend Report na rok 2016 ujawnia najczęściej wyszukiwane hasła w branży fashion.

Moda stała się szybka, ale klienci jeszcze szybsi. O każdej porze dnia i nocy szukają inspiracji, pomysłów, a w końcu najróżniejszych części garderoby. W końcu kupują. Ich cała aktywność w sieci jest skrzętnie monitorowana i pokazuje, który styl wpadł nam w oko najbardziej.

Ostatni raport wskazuje na trzy główne, preferowane przez klientów nurty – military chic, free-spirited i ready-to-go. Trendy jednak to nie wszystko. Coraz częściej da się zauważyć zmiany kulturowe, jakie zachodzą w społeczeństwie.

Kurtki bomberki szałem sezonu

Kiedyś kobiety przebierały się za mężczyzn, dziś coraz częściej chcą wyglądać jak oni. Na przestrzeni ostatnich lat panie zaadaptowały męski styl, co widać nie tylko na ulicach i wyszukiwanych w Google hasłach. Z kolei panowie polubili kolory i zaakceptowali wzory. Kiedy analitycy Google przepytali klientów galerii o ten trend, jedna z panń odpowiedziała, że męskie ciuchy dodają jej pazura.

Źródło: thinkwithgoogle.com
Źródło: thinkwithgoogle.com

Okazuje się, że w kwietniu tego roku wyszukiwanie kurtek bomberek wzrosło o 297% w Wielkiej Brytanii i o 612% w Stanach Zjednoczonych (dane z maja 2010 w porównaniu do maja 2016). Jeśli bomberka to w stylu militarnym. Panowie wpisują w wyszukiwarkę takie hasła jak flightarmy, czy MA1 (styl tradycyjny). Okazuje się również, że panowie mają swoich influencerów. Nie trudno się domyślać kim są: królują Kanye West i David Beckham.

Z raportu Google wynika również, że odzież dziecięca cieszy się coraz większą popularnością. Konsumenci wpisują takie hasła jak kids czy baby.

Jeśli mowa o materiałach to interesowaliśmy się lżejszymi tkaninami: satyną oraz jedwabiem. Lubiliśmy kolor różowy, kwieciste printy, embroidery.

Trendy 2016Najmodniejsze bluzki hiszpanki

Bluzki i sukienki off-the-shoulder były absolutnym hitem tego sezonu. Od grudnia 2015 roku do maja 2016 roku zainteresowanie tym modelem w Wielkiej Brytanii wzrosło o 261% i w USA o 347%. Równie dużym powodzeniem cieszył się styl boho. Oba trendy emanują wygodą i lekkością i właśnie dlatego łatwo dały się zaadaptować wśród odbiorców. Hasła związane z tym wyborem to sukienka, bikini, wesele, a nawet plaża. Najczęściej podglądaliśmy styl Michelle Obamy i Kendall Jenner.

A Ty masz w swojej szafie kombinezon?

Kochamy wygodę – wynika z raportu Google Trends. Kombinezony czy dwuczęściowe sukienki cieszyły się dużym powodzeniem. Co prawda Brytyjczycy zaadaptowali ten trend już w 2013 roku, to Amerykanie polubili kombinezony dopiero dwa lata później. Wybierane głównie ze względu na łatwość w ubiorze i szybkość w zakładaniu.

Wiele z trendów w modzie było zainicjowanych przez celebrytów. Często podglądaliśmy: Taylor Swift, Kate Spade czy Bethany Mora, założycielkę You Tube’a.

Google Trend Report stanowi dawkę wiedzy nie z tego co będzie, ale z tego co już jest. Wyciągnijmy zatem wnioski i wypatrujmy co za chwilkę czeka nas jesienią.

Autor: Urszula Wiszowata

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES