Idąc śladami największych marek jak Gucci, Balenciaga, Ralph Lauren czy Burberry, marka fast fashion Zara próbuje swoich sił w przestrzeni metaverse.
Zara wchodzi do metaverse z nową kapsułową kolekcją o nazwie „Lime Glam”. Składa się ona z ośmiu elementów garderoby, dostępnych w cyfrowej przestrzeni Zepeto (w której swoje wirtualne podboje rozpoczęło również Gucci).
W kolekcji „Lime Glam” znajdziemy sandały na platformie, zwiewne sukienki, dżinsową kurtkę z przetarciami, szorty, plecione torby oraz lakiery do paznokci. Produkty z “metakolekcji” są dostępne również w rzeczywistej wersji, w nowej kolekcji Zary.
Czym jest metaverse?
Pojęcie metaverse po raz pierwszy pojawiło się w powieści science fiction „Zamieć”, autorstwa Neala Stephensona i odnosiło się do równoległego świata, w którym ludzie prowadzą życie za pomocą awatarów.
Dziś pojęcie metaverse oznacza rozszerzoną wirtualną rzeczywistość. Cyfrowy świat, z którym będziemy mogli połączyć się przez okulary VR i spędzać w nim czas. W tej chwili korzystanie z Internetu to przede wszystkim dwuwymiarowe doznanie, w którym pośredniczy ekran. Metaverse może sprawić, że będziemy mogli dosłownie się w nim zanurzyć i wykonywać tam aktywności, zarezerwowane do tej pory wyłącznie dla realnego świata. To jedna spośród najszybciej rozwijających się technologii przyszłości.
>>> Przeczytaj również: Czym są NFT w modzie i jak na nich zarobić? Podpowiadamy, jak zainwestować!