Zalando zaprasza międzynarodowe marki do ubiegania się o nagrodę Zalando Visionary Award, przyznawaną podczas Copenhagen Fashion Week. Nagroda ma na celu wyróżnienie twórców przyszłości i umożliwienie projektantom zaprezentowania ich kreatywności, innowacyjności i zaangażowania w pozytywny impakt społeczny oraz starań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Zalando będzie kontynuować współpracę z Copenhagen Fashion Week w sezonie wiosna-lato 2024. Po trzech latach przyznawania z sukcesem Zalando Sustainability Award, koncept ewoluuje i Zalando wprowadza nagrodę Zalando Visionary Award. Wyróżnia ona wizjonerskich twórców i umożliwia projektantom zaprezentowanie nie tylko ich wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju, ale także zaangażowania w projektowanie i kreatywność, innowacyjność i pozytywny wpływ społeczny, tym samym wspierając ich w podejmowaniu działań na rzecz zmian w branży modowej. Zgłoszenia są już otwarte, a termin składania wniosków przez marki upływa 2 maja 2023 roku.
Przeczytaj również: Znamy laureata Zalando Sustainability Award 2023. To nowa duńska marka, którą warto zaobserwować!
“Zalando Visionary Award ma na celu wyróżnienie marek, które podzielają wartości Zalando i docenienie inicjatyw, które pozytywnie wpływają na branżę mody. Poszerzenie zakresu nagrody o nowe filary – kreatywność i design, wpływ społeczny i innowacje – daje wyjątkową możliwość poznania wielu aspektów DNA każdej marki. Jestem podekscytowana widząc, wyzwania stawiane sobie przez marki i z niecierpliwością czekam na kolejny inspirujący sezon Copenhagen Fashion Week.”
– mówi Lena Sophie Röper, Director of Designer & Luxury w Zalando.
Nowe wyróżnienie Zalando
Zalando Visionary Award bazuje na trzech filarach: kreatywność i design, wpływ społeczny oraz innowacje. Aby zakwalifikować się do nagrody, kandydaci muszą wykazać, że oprócz spełniania wymagań Copenhagen Fashion Week w zakresie zrównoważonego rozwoju, robią postępy w jednym lub więcej z poniższych filarów:
- Kreatywność i design: wyróżniająca się estetyka odzwierciedlająca tożsamość i indywidualność marki, wizja / koncepcja powołana do życia poprzez wzornictwo, nadruki, faktury i tekstylia, przy jednoczesnym uchwyceniu ducha czasu.
- Wpływ społeczny: szerzenie różnorodności, równości i inkluzywności wewnątrz swojej firmy, a także poprzez kampanie reklamowe i asortyment. Angażowanie się w ważne dyskusje na temat mody i problemów społecznych, opowiadanie się za przejrzystością lub wspieranie różnych społeczności.
- Innovation: stosowanie i promowanie innowacyjnych technik produkcji w celu tworzenia wybiegających w przyszłość kolekcji. Innowacyjne techniki produkcji mogą obejmować pozyskiwanie nowych materiałów, wprowadzanie nowych technik farbowania i włączanie najnowocześniejszych technologii do łańcucha dostaw – prezentując przyszłość mody.
Zwycięzca zostanie wybrany przez międzynarodowe jury składające się z branżowych ekspertów, reprezentantów Zalando i komitetu Copenhagen Fashion Week. Zwycięska marka zostanie włączona do programu pokazów Copenhagen Fashion Week na sezon wiosna/lato 2024, który odbędzie się w dniach 8-11 sierpnia. Ponadto otrzyma nagrodę w wysokości 50 000 euro oraz wsparcie finansowe produkcji pokazu.
Marki mogą aplikować poprzez poniższy formularz: [link do formularza]
Przeczytaj również: Dobre wyniki Zalando. Wzrosła liczba klientów korzystających z platformy