Zalando uruchamia internetowy second- hand, także w Polsce!

740
fot. Zuza Krajewska

Zalando nikomu przedstawiać nie trzeba. Wiodący europejski multiband internetowy już przyzwyczaił nas do innowacji w branży mody. Jeszcze kilka miesięcy temu Zalando zapowiedziało intensywne działania pro-ekologiczne. Wówczas zarząd platformy zapowiedział, że zamierza pracować tylko z markami, które aktywnie wdrażają praktyki zrównoważonego rozwoju. Dziś Zalando idzie o krok dalej i wprowadza internetowy secondhand.

Polska jednym z pierwszych krajów testujących nowe rozwiązanie

Oferta Pre-owned dziś startuje w Niemczech i Hiszpanii. Ogłoszona po raz pierwszy w lutym tego roku nowa oferta skierowana jest zarówno do klientów, którzy chcą kupować, jak i do tych, którzy zamierzają sprzedawać używane artykuły na Zalando. Oferta została przygotowana spójnie z wyglądem, wrażeniami i niezwykłą wygodą znaną z platformy Zalando i będzie służyć milionom klientów w całej Europie. W październiku oferta Zalando Pre-owned zostanie uruchomiona także w Polsce, Belgii, Francji i Holandii.

„Zainteresowanie odzieżą używaną jest duże i ciągle rośnie, szczególnie wśród milenialsów. Jednocześnie, klientom brakuje łatwej i rzetelnej usługi, która łączy w sobie bezproblemową sprzedaż artykułów, które przestali już nosić z przyjemnymi doświadczeniami zakupów odzieży używanej on-line. Wraz z uruchomieniem oferty Pre-owned, Zalando zostanie pierwszą platformą modową, która oferuje tak proste rozwiązanie i kompleksowo zaspokaja potrzeby klientów w tym zakresie”

– mówi Torben Hansen, wiceprezes Zalando ds. ecommerce.

Dzięki Pre-owned klienci mogą z łatwością sprzedawać artykuły bezpośrednio na Zalando, korzystając z darmowej wysyłki. Aby jeszcze bardziej ułatwić im zarządzanie swoją garderobą, również funkcja listy życzeń w Fashion Store została zaktualizowana. Klienci od razu mogą zobaczyć teraz wszystkie artykuły, które kupili na Zalando, a także dodać artykuły kupione gdzie indziej, dzięki czemu mogą je sprzedać w zaledwie kilku kliknięciach. Po sprzedaży odzieży, klienci mogą wybrać, czy wolą otrzymać kartę podarunkową na Zalando o odpowiedniej wartości, czy chcą wesprzeć jedną z dwóch partnerskich organizacji charytatywnych, Czerwony Krzyż lub WeForest.

Koniec z tworzywami sztucznymi do końca 2023 roku

Wszystkie artykuły używane, oferowane na Zalando, są sprawdzane pod kątem jakości i stają się asortymentem dostępnym dla milionów klientów, oczywiście z gwarancją niezrównanej wygody wysyłki, wielu opcji płatności i darmowych zwrotów. Zgodnie z polityką Zalando, wspierającą zrównoważony rozwój, we wszystkich zamówieniach z kategorii Pre-owned wykorzystywane są wolne od plastiku opakowania z papieru pochodzącego z recyklingu.

do.MORE strategia zrównoważonego rozwoju

Umożliwiając klientom danie drugiego życia ich ubraniom bezpośrednio na platformie, nowa oferta Pre-owned stanowi również duży wkład w strategię zrównoważonego rozwoju do.MORE Zalando, wspierając nasz cel, jakim jest przedłużenie życia 50 milionów artykułów i wyeliminowanie tworzyw sztucznych jednorazowego użytku do 2023 roku. 

Uruchomieniu oferty Pre-owned towarzyszyć będzie kampania marketingowa zatytułowana „Lead the [ex]change” (Wprowadź wy(z-)mianę), zachęcająca klientów do sprzedawania, znajdowania i nadawania nowego stylu unikalnym artykułom modowym. Kampania prowadzona będzie na kanałach Zalando i w mediach społecznościowych na wszystkich sześciu rynkach oferty odzieży używanej.

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: LPP stawia na zrównoważony rozwój. Koncern członkiem Polskiego Paktu Plastikowego